Oké, ik had begrepen dat de A-schijf wel werd gelezen maar installatie mislukte, in de vele berichten heb ik iets over het hoofd gezien. Sorry.
Blijft wel dat de boodschap niet is dat het diskettestation niet gereed is of dat ie de diskette niet kan lezen. Het systeem kan niet opstarten vanaf de diskette. En blijkbaar ondanks dat de dislette wel degelijk bootable is (gezien de vle versies die Tonia heeft geprobeerd).
Het is een ouder model, dus te verwachten valt dat een gewone dos-opstartdiskette het doet. Vraag me even af of dos 6.2 daar aan voldoet, herinner me vaag dat dat een upgrade was die zich niet stand-alone liet installeren, dan nog, als er IO.sys, MSdos.sys en command.com op staat zou de pc moeten starten.
Een probleem bij oude pc's kan nog wel eens zijn dat de diskette niet handmatig volledig geformatteerd is. Dus bijvoorbeeld van fabriek af geformatteerd of op een andere pc snel geformatteerd. Het diskettestaion kan de diskette dan doorgaans wel lezen, maar de verwerking van de informatie door de processor loopt toch vast. Vraag me niet waarom, tot nu toe heeft niemand dat me kunnen uitleggen, maar op 386 en 486 systemen bestond het probleem soms wel.
Het is een oudere pc, dus ik neem aan dat er geen virusscan vanuit de Bios of eigenlijk CMOS gebeurd. Want ook dat kan een probleem zijn. Sommige scanners zien in de systeemsoftware ten onrechte een virus en staken het lezen van de diskette. (Doet zich niet voor bij opstart vanaf C: maar dat is hier niet aan de orde). In het lijstje dat Tonia geeft zie ik geen aanduiding dat een virusscanner in de BIOS zit, zal hier dus ook wel geen rol spelen. Ik noem het maar voor de zekerheid, ik zit niet achter haar pc en kan niet 'live' meekijken.
Andere zaken kan ik niet bedenken, en een zoektocht op het net heeft de afgelopen halve nacht wel diverse malen soortgelijke problemen op mijn scherm laten zien, maar geen oplossingen.
Dus Tonia, ik wacht mee af of je 'mannen' aan de hardwarekant iets kunnen betekenen voor deze kwestie.
Overigens Sidi, ook wij vonden het indertijd te gek voor woorden dat het nodig was, maar na veel ellende en vele telefoontjes kwam toch van MS-helpdesk US het advies om in geval van WIN3.x naar Win95 of van Win98 naar Win95 na een backup van de bestanden opnieuw te partitioneren. En dat was met tientallen pc's veel werk, maar daarna hadden we geen problemen met de installatie meer.
Van Win95 naar Win98 nooit een probleem gehad, en aangezien dat voor mijn bedrijf nog steeds voldoet zijn we niet verder gegaan. Dus van verdere upgrade ken ik alleen de problemen die de vakliteratuur noemt, niet uit ervaring.