Ongeldige systeemdiskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
hallo,

Ik heb de computer van onze kenissen, zij hebben een oude pc met xp erop.
Nu start ik de pc op maar komt er de melding ''ongeldige systeemdiskette plaats de diskette en druk op enter''

Heb de boot volgorde veranderd en die stond idd op First boot: diskette>hdd1.
Maar steeds opnieuw die melding dus heb ik de diskette uitgeschakeld en ook de cd-rom zodat hij alleen nog maar van de HDD kan opstarten maar dat helpt ook niet!
Wat kan het probleem zijn?

Mvg Windowsfaq

Ik moet even wat anders gaan doen, dus vandaar alsvast de volgende dingen die zonder jouw antwoord(en) ook zomaar nergens op kunnen slaan:
- als je alleen de bootpriority hebt veranderd en daarmee bedoelt dat je de fdd hebt uitgechakeld, dan is dat niet helemaal hetzelfde als uitschakelen;
- zit er een diskette in de fdd (flopy disk drive)? (Haal 'm er eens uit)
- download eens een bootdisk voor Windows 98SE (met CD rom ondersteuning) van de bootdisk.com en boot er eens mee;
- werkt dat, m.a.w. wordt er geboot?

Dan is er slechts één waarschijnlijke conclusie : de Windows xp installatie is corrupt.

Laatst bewerkt:
Ja, ik bedoelde systeemkast verwijderd en de kabel naar de cd-rom en de disktte eruit gedaan zodat ik kan zien of de hdd nog in takt is.

Maar het gaat om de melding, is de hdd defect? kan ik nog bij de bestanden komen?

Wat betekend het? iemand ervaring ermee?

Mvg Windowsfaq

PROBLEEM OPGELOST!
Met de ''HirensBootCd'' kan ik bij de bestanden komen, maar helaas niet op usb zetten.
Maar heb de HDD uit de pc in mijn pc gezet dus kan ik de bestanden overzetten op mijn pc:D

Windowsfaq

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan