ONGELOOFELIJK traag internet!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter DimKo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DimKo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
hallo

Sinds 1 week geleden is mijn internet er extreem op achteruitgegaan. Draadloos dan...
Tele2 belooft ons een verbinding tot 20mb/s, bedraad halen we 10mb/s downloadsnelheid. Draadloos een opmerkelijke 800kb/s:shocked: en 100kb/s uploadsnelheid:shocked:

En dan voorstellen dat je 10 minuten lang moet wachten op een youtube filmpje van 2 minuten. Dit is maar sinds kort geleden; hiervoor deed alles het nog prima(8mb/s en 3mb/s draadloos). Zou iemand mij misschien kunnen helpen??? Ben ZEEER dankbaar!!

Lijkt mij dat er zendamateurs en/of veel draadloze netwerken in de buurt op jouw draadloze kanaal zitten.

Kijk met programma's als inSSIDer en/of NetStumbler hoe het zit m.b.t. draadloze 'drukte'/verstoring in jouw buurt.
Natuurlijk een zo gunstig mogelijk kanaalnummer gaan instellen op jouw draadloze router.

Tijs.

via telefoon (HTC) krijg ik WEL een snelheid van 9mb/s download. weird...
andere computers ook een snelheid van minimaal 4 mb/s (draadloos) dia een etage hoger liggen zelfs. Het is wel zo dat ik een draadloze netwerkkaart in mn computer heb zitten; maar tot kort nog nooit problemen mee gehad....
dus ligt het geloof ik aan mn computer?

Lijkt me wel aannemelijk, ja.
Kijken of er driver-updates zijn, en nakijken of je pc wel virus/malware vrij is.
hier 2 programma's (in posting 1) die je (ná elkaar en met een herstart ertussen) kunt gebruiken om hopelijk wat 'troep' te vinden én te verwijderen.

Succes,

Tijs.

bedankt voor je snelle reactie tijs!
ik heb het programma uiteindelijk aan de praat gekregen met een 8,2 kb/s downloadsnelheid. Er staat maar een andere router op het scherm naast die van ons. Nogmaals het ligt geloof ik nu echt aan mijn computer. Aangezien twee laptops op de zolder een snelheid van minimaal 4mb/s halen; en mijn computer maar een schammele maximum van 800kb/s. Telefoon haalt zelfs 9. Iemand anders nog misschien oplossingen?

We reageren zo te zien tegelijk:P computer is virus/malware vrij.(computer is maar maandje oud) Heb er norton internet security op zitten. dus op dat gebied staat het wel goed...

Als je zo overtuigd bent dat het aan je computer ligt, zou ik de raad van dnties maar eens opvolgen
Kijken of er driver-updates zijn
Al gedaan?

Hoewel Norton uitstekend scoort in de tests is het toch raadzaam om nu en dan te scannen met andere AV-progs waaronder iig MBAM.

Als je met IE werkt als browser kan je ook nog proberen om zonder invoegtoepassingen te starten.

Wie zit er op de eerste etage aan die andere PC's? Misschien heeft een handig familielid jou afgeknepen in de router via QoS of zoiets?

Laatst bewerkt:
hey
Nee klopt; drivers waren allemaal in orde. Haha, nee denk niet dat ze dat gaan doen met die router:P gaat ze niet lukken ook!

Het blijft echt een raadsel. Sinds een week hebben deze veranderingen plaats gevonden;

TDU2 geinstalleerd, Microsoft Office 2010 geactiveerd. Zou het dan hier door komen?

Ben echt geblokkeerd nu. weet geen raad meer...

Ben k weer!
Heb geloof ik de boosdoener gevonden:D
Het kwam door Azureus; vuze. Ik heb die openstaan met drie spellen van 7GB elk aan t downloaden. En inderdaad is dat een week geleden ongeveer dat k die heb gestart. Met vuze open haal ik een maximum van net 1mb/s dlsnelheid, en 0,07mb/s ulsnelheid. Zonder vuze stijgt de snelheid naar 5/6MB/s DL, en 0,8/0,9 MB/s UL.

Heb ondertussen ook het prgramma RegClean Pro gedownload...

Verder bedankt iedereen die hierop heeft gereaggeerd!!! :D

Bedankt voor je melding:thumb:; dat doen helaas (te) weinig Topic Stellers:confused:

@topic-starter: Hoe kan het toch zijn dat je zo'n download een hele week over het hoofd hebt gezien? :confused:
Verder ben ik het met de vorige poster eens: We hebben de oorzaak van je teruggehoord. Dat is fijn. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan