Ongeoorloofd gebruik MS Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

NitWit999

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Berichten
1
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat mijn systeembeheerder mijn emails op kantoor leest of forward naar een afdelingsmanager.
Vraag 1; Hoe kan ik dit als gebruiker achterhalen
Vraag 2:Als mijn vermoedens juist zijn, hoe kan ik het dan voorkomen
Vraag 3: Bewijsvoering is gewenst, hoe kan ik dit realiseren

Vooralsnog zou ik al mijn 'beveiligingsacties' willen afschermen voor mijn systeembeheerder omdat ik met bewijslast moet komen. Ik hoop overigens dat mijn vermoeden onterecht is.
 
paswoord wijzigen ?
hangt natuurlijk van jullie systeem af.
 
Nauwlijks tot niet.
Als de mailserver op jullie werk staat is hij "het opperhoofd met alle machtigingen" dan kan hij eigenlijk alles zien..niet alleen jouw mail maar ook van de anderen.

Maar je werkmailadres is dan ook van de baas. Niet van jou. De privacy is eigenlijk slechts op basis van vertrouwen.

Dus kritische zaken, gebruik je eigen mailboxen...en dan nog hebben ze mogelijkheden als je het op je werk doet.
 
Het is niet mogelijk te zien/achterhalen of de systeembeheerder jouw e-mails leest.
Trouwens, als de systeembeheerder dit doet, dan moet het in opdracht van de werkgever zijn, hij mag niet op eigen houtje besloten hebben dit te doen. Als de werkgever toestemming heeft gegeven om jouw e-mails te lezen, dan moeten er geronde redenen voor zijn geweest. Mocht later uitkomen dat de systeembeheerder dit wel op eigen houtje gedaan heeft, dan kun je een officiele klacht tegen hem indienen en kan hij zelfs ontslagen worden. Je hebt tenslotte het recht op de privacy dat in acht moet worden genomen, ook al is het e-mailadres en de computer van de baas.
Je kunt natuurlijk ook naar je werkgever gaan en vragen of je vermoedens juist zijn....
 
misschien is het een beetje een laat antwoord maar ik heb misschien iets wat helpt.

controleer eens deze stappen:

- in outlook druk op extra --> Regels en waarschuwingen.
kijk of daar een regel staat dat de e-mail doorgestuurd moet worden.

- ongeacht heeft de beheerder group policies gebruikt deze kun je nagaan op je eigen werkstation door naar start --> Uitvoeren --> en type dan: rsop.msc (Resultant Set of Policy) daar kan je zien welke policies er aanstaan, weet niet zeker of dat iets met e-mail te maken kan hebben
 
misschien is het een beetje een laat antwoord maar ik heb misschien iets wat helpt.

controleer eens deze stappen:

- in outlook druk op extra --> Regels en waarschuwingen.
kijk of daar een regel staat dat de e-mail doorgestuurd moet worden.

- ongeacht heeft de beheerder group policies gebruikt deze kun je nagaan op je eigen werkstation door naar start --> Uitvoeren --> en type dan: rsop.msc (Resultant Set of Policy) daar kan je zien welke policies er aanstaan, weet niet zeker of dat iets met e-mail te maken kan hebben

ik vrees dat op de meeste "firmapeecees" het niet zal mogelijk zijn "uitvoeren" te gebruiken, of de beheerder moet wel erg dom zijn ...
 
ik vrees dat op de meeste "firmapeecees" het niet zal mogelijk zijn "uitvoeren" te gebruiken, of de beheerder moet wel erg dom zijn ...

er zijn zo veel wegen om dat te omzeilen die ik niet hier gaat uitleggen (wil geen ban).

wat je wel kan proberen is:
-open kladblok --> type: rsop.msc --> sla het op als een batch bestand (.bat) en open het bestand.
 
er zijn zo veel wegen om dat te omzeilen die ik niet hier gaat uitleggen (wil geen ban).

wat je wel kan proberen is:
-open kladblok --> type: rsop.msc --> sla het op als een batch bestand (.bat) en open het bestand.


werkt bij ons iig niet ...
opstarten met ERD-commander bvb werkt wel, maar de paswoorden verwijderen met locksmith dan weer niet ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan