ongepartitioneerde ruimte benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
ik heb een probleem. een hd was in 3en gedeeld. Omdat windows het niet deed hebben ze c: leeg gehaald. alles gedelete dus. nu is het zo dat de andere partities niet benaderbaar zijn. Ik heb nu nog d: over en daar zou data op moeten staan. Foto's e.d.
nu wil ik die foto's proberen te redden maar in windows verkenner geeft hij d: dus wel aan maar als ik hem aanklik zegt ie dat ik hem moet formatteren.
Nu heb ik wel partition magic en daar geeft hij de schijf aan als BAD.
Ik kan met de windows cd wel windows installeren op c: maar dan blijft d: natuurlijk unallocated.
Ik kan ook van d: een partitie maken met de windows xp cd maar dan ben ik waarschijnlijk alle data kwijt.
Weet iemand een manier om een niet gepartitioneerde ruimte te benaderen. Of is het zo dat die ruimte dan zowieso toch al leeg is.
Bedankt voor de adviezen

Ben je al eens gaan kijken wat Windows zegt als je doet of je gaat installeren?
Grote kans dat Windows nog steeds 3 partities ziet.
Dan zou je op de c:\ kunnen installeren en vervolgens die andere 2 partities met PM weer een drive letter kunen geven.

Er zijn trouwens ook programma's die je schijf gegevens kunnen redden.
Maar.........probeer eerst het bovenste, je weet maar nooit.

als ik zogenaamd ga installeren dan geeft ie c: aan als 32 gyg en d: als unallocated en 82 gig.
Ik heb de hd al aan een andere pc gehangen maar daar kan ik de schijf wel aanklikken in verkenner maar de geeft ie aan dat de hd nog niet geformateerd is.
Die prgogramma's werken wel maar alleen als je schijf gepartitioneerd is.
nog andere ideeen?

moet je ff naar een computer zaak gaan die kunnen de bestanden meestal redden had ik ook maar mijn hardeschijf was stuk en ze konden nog wel dingen redden de meeste

ja dat kan ik doen, maar is er geen manier om een ongepartitioneerde ruimte te partitioneren zonder dat daar de data mee verliest?

als ik zogenaamd ga installeren dan geeft ie c: aan als 32 gyg en d: als unallocated en 82 gig.
Klopt die 32 gig? Kon je er op installeren?
Heb je alleen nog de d:\? als unallocated?

Wat is dan je verlies als je gewoon Windows er op zet?
Daarna kun je dan met PM wel de schijf weer toevoegen. Er zit zo'n optie in. En je verliest je data niet.

nee het zit zo. c: is gewoon te gebruiken, daar kan ik zo windows op zetten. D: is niet te bereiken en daar staat data op. als ik nu windows installeer op c: dan blijft d: unallocated. daar bereik ik niks mee. Maar ik heb al een programma die nu aan het scannen is om de bestanden terug te halen.
Het gaat erg traag maar ik zie straks wel of het gelukt is.
Bedankt voor je hulp in ieder geval.
Ik zet de vraag op opgelost en ga nog even verder rommelen.
groet rene

Luister nou. Unallocated kun je terug draaien met Partition Magic.
Maar, dan moet wel eerst Windows er op staan.
Enfin scannen kan ook.

ja dat snap ik wel maar dan is de data die in het stukje unallocated staat weg. En dat moet juist niet. Maar het is al helemaal gelukt, de pc is al draaiende.
bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan