ongerust of mogelijk virus/trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toshiba93

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo,

Ik heb gisteren op MSN foto's geaccpteerd van een vreemd iemand , dat waren gewoon fotobestandjes

Maar achteraf had ik het gevoel dat ik met diegene met wie ik aan het chatten was , een soort van hacker was

Nu ben ik best ongerust want ik starte zonet m'n laptop op en er kwam op : Windows Vista registration werkt niet meer ofzo en ook iets met m'n antivirus dat niet meer werkte

Maar uiteindelijk werken ze nog wel (denk ik)

zou dit het mogelijke gevolg kunnen zijn van die persoon waarvan ik foto's heb geaccepteerd? :confused:

alvast bedankt

wat trouwens ook raar is , mijn laptop starts sinds gisteren VEEEL sneller op dan normaal !

En ik heb Kaspersky als antivirus dus ik ging meteen scannen , normaal duurt een volledige scan toch wel wat langer als 10 minuutjes toch?

nu was een volledige scan na 10 minuutjes al klaar terwijl het normaal veel langer duurt?:confused:

hmm ok maar ik heb al Kaspersky internet security antivirus

is dat ook de reden dat m'n laptop veel sneller opstart en dat mijn volledige scan met Kaspersky niet zolang duurt?:confused:

kan het trouwens ook zijn dat ze ze je webcam kunnen beheren ofzo?

wnt kheb een webcam in m'n laptop en ik las ergens op internet als je bestandjes accepteert van vreemden dat die ook via zo'n progje je webcam kunnen beheren , klopt dat?

zoja kan je daar iets tegen doen of kan je dat controleren?:confused:

Bekend verhaal afgelopen periode.
Wijzig zsm je wachtwoord voor msn!!!

ja heb m'n wachtwoord veranderd xD

maar over dat vraagje met die webcam , kan dat kloppen?

ik heb zo'n slimme scan gedaan met A-squared en die heeft 7 tracking cookies gevonden met een laag risico , wat houden die cookiesi n?

Ja, dat kan, en dat je AV sneller werkt dan normaal zou wel eens kunnen betekenen dat je AV-pakket gehacked is en dat bepaalde delen gedeactiveerd zijn. Alle reden dus om een ander pakket als A-squared te downloaden en uit te voeren.

De cookies zijn niet gevaarlijk. Je hebt een slimme scan gedaan, doe nu eens volledige scan.

ja ik moest me eerst ff registreren bij a-squared , dat had ik gedaan , toen heb ik dus die slimme scan gedaan , die heeft nu 7 tracking cookies ofzoiets gevonden.

maar nu is hij nog bezig met scannen en nu staat hij al een poosje op 4-5% , duurt die scan dan zolang?

pfffff wrm heb ik dit toch gedaan , krijg ik die malware of hoe dat ook heet die ik van die persoon heb gekregen er nog volledig af of?

en wat als het niet lukt met die virusscanner? kan een systeemherstel dan niets doen ofzo?:confused:

De cookies zijn niet gevaarlijk. Je hebt een slimme scan gedaan, doe nu eens volledige scan.

ik had slimme scan geselecteerd , en die eerste scan duurde ongeveer 3-5 minuten ofzo , en toen had die die 7 cookies gevonden.

maar toen ging hij automatisch verder scannen en nu staat hij op 6% al een minuut of 7 ofzo.

is hij automatisch aan die volledige scan begonnen dan ? of is dit nog steeds de slimme scan?

trouwens , ik heb een betaalde versie van Kaspersky , is die dan stuk ofzo pfffff ... want ik deed daarstraks een volledige scan en die duurde minder lang als normaal pfff :confused:

ik had slimme scan geselecteerd , en die eerste scan duurde ongeveer 3-5 minuten ofzo , en toen had die die 7 cookies gevonden.

maar toen ging hij automatisch verder scannen en nu staat hij op 6% al een minuut of 7 ofzo.

is hij automatisch aan die volledige scan begonnen dan ? of is dit nog steeds de slimme scan?

Afhankelijk van je soort PC (m.n. hoe veel power die heeft) duurt een slimme scan 3 tot 10 minuten. een volledige scan kan van 15 min tot 1,5 uur duren.

Afhankelijk van je soort PC (m.n. hoe veel power die heeft) duurt een slimme scan 3 tot 10 minuten. een volledige scan kan van 15 min tot 1,5 uur duren.

hmm ok , hij is nu denk ik 15 minuten bezig ofzo en hij heeft nog maar 8% gedaan?

is hij na die slimme scan automatisch aan een volledige scan begonnen dan of?

Daar je een laptop hebt zou de scan wel eens aanzienlijk langer kunnen duren dan wat ik op gaf (dat waren de cijfers voor een redelijk "zware" PC, laptops performen nu eenmaal minder dan PC's).

Systeem herstel zal denk ik niet het probleem oplossen als het een beetje goeie hacker geweest is. Die houdt daar rekening mee. Alleen het terug zetten van een volledige kopie can de C: partitie geeft soelaas, maar dat heeft niet iedereen.

hmmm , dat het zo lang duurt blijkt normaal te zijn.

maar stel nu dat die a-squared niets meer vind behalve die 7 tracking cookies?

kan het zijn dat hij niets vind terwijl er toch malware of een keylogger ofweetikveel aanwezig is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan