Ongeveer 4x per uur een blauw scherm...

Status
Niet open voor verdere reacties.

joris345

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Hoi,
Ik weet niet zeker of ik de vraag op de goeden plek stel:o

Dit is mijn vraag:

ik krijg per uur ongeveer 4x als ik bezig ben achter mijn pc dit bericht:

en dan gaat dat na een paar seconden weg en dan start de pc opnieuw op en ben ik alles wat ik dan heb gemaat KWIJT:(:(:(:(

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Laatst bewerkt:
Er staat in het blauwe scherm uitleg over wat nu te doen. Lees dat eens.
Doe eerst maar een geheugentest:

Memory Diagnostics Tool for Vista

* Hit the start button (control-ESC) and type "memory". The new Vista start button will automatically present and highlight "Memory Diagnostics Tool" so you just need to hit ENTER.
* It will prompt you to reboot now or run the memory test later.
* On the next reboot, the test will automatically run in normal mode twice.
* You can use F1 to customize the testing options.
* Select "Extended" memory test.
* Tab twice to jump to the repeat settings. You can set the number of tests to 0 to have it run indefinitely until you hit the ESC key.
* Hit the ESC a few times to break out of the testing cycle and boot Vista.
* Find the error report at C:-Windows-System32-LogFiles-MemDiag (replace - with backslash since wordpress refuses to show the backslash character)

Deze fout komt vaak voor als er een stuk memory niet goed werkt. Het runnen van die memorytest is inderdaad een goed idee.

Een andere oorzaak kan zijn dat de cpu te warm wordt, bijvoorbeeld door overclocken of een niet meer werkende koeling.

Een derde mogelijkheid is incompatible drivers of system services. kijk bijvoorbeeld in de device manager of er niet ergens een stuk hardware staat wat niet goed geinstallerd is(dan staat er zo'n geel vraagtekentje bij).

Heb je laatst hardware toegevoegd of een programma geinstalleerd? Als dat zo is moet ook eens in die richting zoeken.

De geheugentest heb ik gedaan en na het opnieuw opstarten zei de computer dat er geen problemen zijn gevonden...

Heb je onlangs wat veranderd aan je PC? Nieuwe videokaart? Nieuwe drivers en ga zo maar door.

ik heb sinds 2 maanden een externe harde schijf en sinds ongeveer 2 maanden ook het probleem:o

Voortaan gelijk even erbij zeggen :)

Haal hem er eens af en kijk of het daar aan ligt en of je dus dan geen problemen meer hebt.

er is een maar als ik hem afkoppel dan staat er niks op mijn buroblad afbeeldingen enz enz...

omdat die mappen op die externe staan,,,:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan