ongevraagd icoontje wegkrijgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mans
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mans

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
hoi
ik hoop dat iemand mij helpen kan.
sinds kort heb ik rechtsonder een geel icoontje met een vraagteken erin,als ik internetstart kom ik opeen pagina die ik niet wil,ik wil gewoon blanco als ik dat zo instel dan is de volgende keer als ik internet start precies het zelfde,komt die weer op die pagina.
vraag is hoe krijg ik dat icoontje rechtsonder weg,en alsd ik internet start gewoon weer op blanco pagina.
wie helpt? groetjes loes

Dat icoontje zal wel een progje zijn wat mee opstart. Het is waarschijnlijk een geel icoontje met een blauw vraagteken!!!
Ga even naar je lijst met software en verwijder daar hetgeen je niet op je PC wil hebben. Ga ook naar "Start" "uitvoeren" en typ daar "msconfig"
ga dan naar het tabblad "opstarten" en vink het daar ook uit.
Scan je PC op Spyware met Ad Aware en verwijder alles wat hij vind. Je kan Ad Awre gratis krijgen op www.lavasoft.nu Wel eerst updaten voor je hem gebruikt.

Laatst bewerkt:
Ik vond ook dit nog!! Al op virussen gescand?

die blauwe vraagteken in een geel vakje is Game.exe (zou eventueel een andere naam kunnen zijn), dit is een virus.

een Trojan horse om precies te zijn.. Troj_Delf.FB is de naam.
Vele antivirussen lijken hem (tot nu toe) niet te herkennen, maar de Virusscanner van Fix-it utilities wel.

Je kan hem in principe uitzetten door in Start/uitvoeren MSCONFIG te starten, en daar (meestal 2 stuks) van de game.exe uit te zetten. reset de computer, en verwijder de bestanden. (meestal in Windows/ en Windows/System32)

als je hem probeert te verwijderen via Configuratiescherm/Software, installeert hij zichzelf weer..

Als je vreemde dingen meemaakt (zoals irritante vastlopers, reboots etc) en je hebt dat vraagtekentje.. dan ben je in het ongelukkige bezit van dit virus ;)

denk aan ms-connect, als je in hijackthis dit tegen komt mag je ze fixen:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=file:///C:/Program%20Files/MS-Connect/Portal/portal.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina=file:///C:/Program%20Files/MS-Connect/Portal/portal.html
R3 - Default URLSearchHook is missing
O4 - HKLM\..\Run: [MS-Connect] C:\WINNT\System32\***.exe

***.exe verschilt, die file moet je ook verwijderen. Maar post om het zeker te weten gewoon je log ...

raymond bedankt voor je advies,het is gelukt, het icoontje is weg.
ik heb gewoon alles bij opstarten weggehaald,en bij internetinstellingen hem op blanco pagina gezet.
groetjes mans en loes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan