ongevraagd inbellen naar betaallijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Mijn broer (ja echt) heeft na het bezoeken van talloze pagina's voor volwassenen zijn PC behoorlijk verziekt. Ik heb zo'n beetje alle ellende eruit, maar 1 ding lukt me niet. Als hij met 12move inbelt, wordt korte tijd later de verbinding verbroken en opnieuw opgezet naar een dure betaallijn. Ik heb via conf. scherm-software de boel geuninstalled en bovendien in msconfig het bestandje afgevinkt. Toch wordt blijkbaar op 1 of andere manier de boel weer automatisch teruggezet.
Ik heb overigens ook ad-aware, spywareblaster en spybots uitgevoerd, maar ook dat helpt niet. Wat kan ik nog voor hem doen, zonder een nieuwe installatie?

Download HijackThis. Uitleg en link vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Kopieer en plak de inhoud van zijn log in je volgende bericht.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Download HijackThis. Uitleg en link vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Kopieer en plak de inhoud van zijn log in je volgende bericht.

Groetjes,
Bennie

zal ik doen, maar kan effe duren. hij woont hier een endje vandaan en ik denk niet dat ie dat zelf redt. wordt vervolgd....

Heeft hij wel een firewall meelopen, die kan dan het opnieuw inbellen in ieder geval blokken, waardoor geen kosten voor hem ontstaan.

Geplaatst door sigma
Heeft hij wel een firewall meelopen, die kan dan het opnieuw inbellen in ieder geval blokken, waardoor geen kosten voor hem ontstaan.

Nee, dat geloof ik niet. Tenzij WinME een geintegreerde firewall heeft, maar dat geloof ik niet. Inderdaad een idee om het zo op te lossen.

als laatste

En al laatste, als je zeker weet dat je alle sleutels uit het register hebt verwijdert en je zeker weet dat je alle links en tracking cookies hebt weggegooid, ook alle tijderlijke internet bestanden en downloads, dan kun je alleen nog maar handmatig opzoek gaan naar de boos doender.

Je probeert op te snorren hoe dat prgramma heet als het geactiveerd is en dankun je di gaan zoeken onder bijvoorbeeld windows of dos!!!

De laatste, dan moet je wel met een opstartflop opstarten, als je dit niet doet en je vindt het progje, dan zal je zien dat je hem niet mag verwijderen omdat het in gebruik is.

Dit heb ik dus vanmiddag fijn mogen doen....

Leuk werk.....

grtjs jjw

ps leuk als je veel geduld hebt.

Ik ben er met hijack this goed uitgekomen op de threat die khk464 doorgaf. PC loopt weer als een trein!
Bedankt allemaal.

Gelukkig

Blij toe voor je, ik heb het af en toe wel eens dat je op een site komt waarbij je ongewenst ondanks wat voor software je dan ook hebt voor de beveiliging toch en pop up of dailer tegen komt die pats boem gewoon op je systeem wordt gezet.

Ach nou....
Je bent er vanaf.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan