• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ongevraagd wordt een formule omgezet in een matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

1107972

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Ik ben op dit moment met een excel bestand bezig waarin onderstaande formule zit. Nu werkt deze formule bij mij en eigenlijk bij ook een hoop andere gebruikers zonder problemen. Echter nu heb ik bij één persoon de situatie dat deze niet werkt. Op het moment dat hij het bestand opent wordt de formule omsloten door accolades "{" "}". Kortom, van de formule wordt een matrix gemaakt.

Code:
=ALS(OF(ISLEEG($GO$9);$GO$9="");1;ALS(INDIRECT("'Teams DATA'!"&$GO$9&RIJ())=1;1;0))

Mijn vraag is vooral of er ergens een instelling is die dit veroorzaakt of waar we het juist mee kunnen voorkomen of is het een cel eigenschap die ik kan aanpassen.

Alvast bedankt.

Het is ook een matrixformule. In Office365 zie je de accolades alleen niet meer. Dus versieverschil.

Volgens mij kan de hele formule ook wel wat eenvoudiger.

Blijkbaar werken diverse gebruikers met Excel.
Is ooit een basiscursus Excel voor deze gebruikers overwogen ?

Ik zou niet weten wat er matrix aan is.

=als(logisch_test,waar;als(logische_test;waar;onwaar))

@VenA, Eerste indicatie is dat het inderdaad lijkt inderdaad op een verschil in de versie van Excel. Maar wil me daardoor niet laten tegenhouden. Zoals HSV ook zegt zie ik zo snel niet waarom deze formule een matrix is. Maar misschien ligt het aan mij definitie van een Matrix waarbij ik denk aan iets wat ik ooit heb moeten leren, nooit gebruikt hebt en inmiddels ook weer vergeten bent.

@snb, Het is niet werk gerelateerd en betreft meer een hobby project. Daarnaast is het Excel bestand juist zo gemaakt dat het makkelijk in gebruik moet zijn. Op dit moment ben ik met de betreffende gebruiker per mail in contact. Echter om een oplossing te vinden voor iets wat op je eigen PC zonder problemen werkt en bij de ander niet is stiekem toch wel lastig. Maar ik blijf in ieder geval zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan