ongevraagde spyware meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellis

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2006
hoi hoi,

sinds gisteren heb ik spyware meldingen in mijn pc. Ze zijn van malaware en poppen om de paar seconden op! Ik heb Norton er over laten gaan en deze detecteerd het programma als geinfecteerd maar blijkt niet in staat het hele programma te verwijderen.
OOk heb ik een extra taakbalk in beeld welke ik niet wegkrijg en waarvan alle buttons doorverwijzen naar een amerikaans programma.
Mijn startpagina is 'internetsecurity' (welke volgens mij gelinkt geworden is aan een bestand van @home) geworden en ook dit kan ik niet veranderen.
Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen. Ik heb spyware Doctor ook laten lopen. Deze detecteerd veel besmette porgramma. Ik zou dan hun programma moeten kopen om ze te laten verwijderen.......
heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen, want alles lijkt inmiddels op een grote verkooptruck ofzo. Wat heeft mijn PC en hoe kan ik daar van af komen?

Ellis

Laatst bewerkt:
Download, installeer en update:
Ad-aware SE
Spybot Search& Destroy
AVG Anti Spyware.

Alle drie laten scannen.
Ze zijn allen te vinden op
www.majorgeeks.com

ik gebruik NOOIT norton, dat vind ik gewoon niet goed, ja kan ook McAffee gebruiken, en
Ad-adware en spybot en AVG maar dat werd al gezegd :thumb:

:o

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Dat zei jij ook al ja, maar dit is duidelijker en vooral bij AVG Anti-Spyware is het belangrijk dat je niks vergeet na de scan.

dank

dank voor jullie reacties. Ik ga er mee aan de slag!

Oke, en vergeet niet het logje van AVG Anti-Spyware te plaatsen.
Zijn dan toch niet alle problemen weg, kan je daarna nog een Hijackthislogje maken.

Hi Michael4446

ik ben voorlopig nog niet klaar. Downloaden van de programma's ging moeizaam.Soms stopte het en kon ik opnieuw beginnen. Dit gold ook voor het runnen van de scans. Heb nu de avg quickscan gedaan omdat de volledige scan steeds afgebroken werd.
Spyboth moet ik nog uitzoeken hoe ik de gevonden geinfecteerde bestanden kan shredderen.
De Pc is traag en op internet kom ik momenteel niet. Ben nu op de site via een link in outlook.
Moet ik het resident shield van AVG na de scan weer op active zetten?

ik krijg nu ook networm alert....dus zal ik morgen op majorgeeks zoeken .

Hgr

ellis

Die shield in AVG Anti-Spyware hoef je niet aan te zetten, ook niet na de scan.

Maar de scan van Ad-Aware, Spybot en van AVG Anti-Spyware moeten in de Veilige Modus gebeuren. Hier lees je hoe je opstart in de Veilige Modus.
In de Veilige Modus wordt de scan misschien niet afgebroken, en lukt het beter.

Dat zal ik gaan proberen. Zojuist nadat hij de volledige scan had gedaan bij het in quarantaine zetten stopte hij er weer mee. Pff, dat na anderhalfuur scannen.
Ik ga nu eerst trainen en dan weer met frisse moed aan de slag.

ellis

Oke, doe dus inderdaad nu de scans ( alle 3 ) in de Veilige Modus. En laat natuurlijk alles verwijderen ( print desnoods de handleidingen uit ) of verplaatsen naar quarantine. Bij Spybot doe je dat door na de scan te klikken op Repareer problemen en in het Engels Fix checked.

En bij dat '' stopte hij er weer mee '', sluit het programma zichzelf dan af, of komt er een foutmelding?

Laatst bewerkt:
ha michael,

het programma doet gewoon niks meer, reageert niet op aanklikken, en uiteindelijk krijg ik de melding dat het programma niet reageert....bijvoorbeeld als ik het wil afsluiten.
sjo, ik gaat weer aan de slag!

ellis

Ik heb de drie scans gerund na via msconfig de computer in de veilige modus te hebben gezet.
Nu krijg ik nadat ik teruggegaan ben naar de gewone modus steeds een systeemconfiguratiescherm in beeld. Er is trouwens heel wat troep uit de pc verwijderd!!
Mijn pc is nu wel erg traag; 'heeft dat te maken met dat ik nog iets met dat configuratiescherm moet doen?' zo duurt het wel 10 minuten voordat outlook op mijn scherm staat, en doorlinken via de link in de mail naar hier duurt ook zeker wel 5 minuten. Of komt dit door de spyware programma's?
Ik krijg aan het eind de melding explorer.exe regaart niet, maar nadat dit een paar keer verschijnt en ook weer verdwijnt sluit de computer wel af. Ook krijg ik deze melding van google desktop......deze laatste kan ik er wel vanaf gooien en evt eens opnieuw installeren.
zijn er nog dingen die ik kan doen om de pc weer iest van zijn ormale snelheid terug te geven?

ellis

En eerst ging dat allemaal veel sneller?

1) Run ATF Cleaner nog een keer ( zie andere post ).

2) Defragmenteer je hardeschijf in in ieder geval:

Start - Alle programma's - Bureau-accessoires- Systeemwerkset - Schijfdefragmentatie
Dan op Defragmenteren.

ja, dat ging anders allemaal behoorlijk snel.gewoon aanklikken en dan vrijwel meteen actie.
Morgen ga ik weer verder. Thanx for houtr support tot zover, alvast.

hgr

ellis

Hoi Michael 4446

de schijfdefragmentatie gedaan. Was lang geleden dat ik deze had gedaan......
Ook windows ge-update. De computer heeft redelijk wat van zijn snelheid terug!!
de melding van explore.exe dit programma reageert niet blijft bij het afsluiten. Maar is weg te klikken en heeft geen nadelige gevolgen als ik alles afgesloten heb.
Ik ga de komende tijd eens aanzien hoe mijn pctje het doet. Hartstikke bedankt en alvast een inspirerend 2007 gewenst!!

Hartelijke groet

ellis

Laatst bewerkt:
Mooi dat het al wat beter is!:thumb:

En jij ook een goed 2007 maar wat goede voornemens mbt je pc in 2007:

- Run ATF Cleaner minimaal 1 x per week ( 1 x per dag doe ik het )
- Defragmenteer je hardeschijf ongeveer 1 x per maand
- Doe Microsoft Update minimaal 1 x per week

- Deinstalleer software die je nooit / niet meer gebruikt ( kan je goed zien via Configuratiescherm --> Software en dan rechtsbovenaan sorteren )

- En zorg verder dat je beveiliginsprogramma's up to date zijn:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan