Ongewenst herstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barenddejager

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2003
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn pc.
Soms (op onverklaarbare wijze) start mijn pc opnieuw op en gaat mijn lcd-beeldscherm op de slaapstand (stand-by).
Ik heb een andere videokaart (Geforce ti4400) geprobeerd maar dat hielp niets.

Ook heb ik de computer opnieuw geinstalleerd (Win XP) maar ook dat hielp niets.

Mijn gegevens van de pc zijn:

PCChips 810LMR v7 Socket A/SIS730
AMD Athlon XP 1900+
ATI Radeo 8500 (ook geprobeerd: Geforce 4 TI4400)
512 MB Inter
40 GB Harddisk Samsung
56K Modem
Geluidskaart onboard
Netwerkkaart onboard
LiteOn CdRW 40-32-12
LiteOn DVD 16-48 IDE
MidiTower Wave ATX 300W
Muis / Toetsenboard / boxen
17 Inch TFT monitor (Novita)

Weet iemand waar het aan kan liggen? kan het aan de voeding liggen of zo? Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om iets te kopen zonder dat ik weet waaraan het ligt.
Of kan het de temperatuur van de processor of zo zijn (en hoe kan ik dat meten?)

Eigenlijk heb ik hier niet zo veel verstand van. Kan iemand mij helpen?! Alvast hartelijk bedankt!

Doe eerst eens dit:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot.

Foutcodes worden altijd in het logboek opgeslagen: configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje. Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Wat zie je daar staan?

Groetjes,
Bennie

Wat dacht je hiervan.
Ik had hetzelfde probleem. Ik had mijn pc dus ge-upgrade van een P3 700 naar een AMD 2000+ en een GF 4 TI 4200 en bleek dat hij spontaan ging rebooten.
Toen ben ik alles gaan doorzoeken en vervangen.
Er was maar 1 ding wat ik niet had gedaan en dat was de 230W voeding. Was te weinig dus had ik een 370W voeding in gedaan en hij werkt perfect.
Misschien is dat het.

Geplaatst door m@rio
Doe eerst eens dit:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot.

Ja dit staat al uit.
Ik zal kijken of het met een nieuwe voeding wel werkt. Het vreemde is dat het niet vanaf het begin is geweest terwijl ik er tussendoor niets in of uit heb gehaald.

Het is ook mogelijk dat je PC, met name je HD te warm word.
Zo af en toe er eens met de stofzuiger doorheen voorkomt warmlopers .

Ik krijg nu (als hij herstart) een blauw scherm met daarop oa:

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt:
secdrv.sys
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

En om een stap voor te blijven: ik heb geen nieuwe hardware geïnstalleerd... ;)
Kunnen jullie daar iets mee? Of kunnen jullie daaruit afleiden welke hardware / software de fout veroorzaakt?
Alvast bedankt!

Kijk hier voor die bewuste STOP-error:
http://www.aumha.org/kbestop.htm

(staat in linker frame).

"secdrv.sys" is een driver die op je schijf geïnstalleerd wordt door Safedisc. Safedisc wordt gebruikt om tal van spelletjes te beschermen tegen kopiëren. Bijv. Red Alert, Mohaa, Medal of Honor, etc. Kijk even of dit op jou van toepassing is.

Groetjes,
Bennie

In het systemlog vind ik errors met de volgende foutmeldingen (4 van de 70
ofzo):

Parse Error on CMDCD 00000001 00000118 00ee4500 1f000000 00000000 Channel Busy Error on Ch 0000001f SC 00000005 M 00000000 Data dd003fd0 Parse Error on CMDCD 00000001 00000000 dd003fd0 00000004 dd000000 Channel Busy Error on Ch 0000001f SC 00000007 M 00000184 Data 8801080a

Wijst dat nog op een bepaalde fout? (voor mij lijkt het iets van chinees of zo ;))

Heb je een Nvidia-videokaart?

Groetjes,
Bennie

Ja, een NVidia XFX GEforce 4 ti4200. Maar ook de ATI Radeon 8500 geeft problems.

dus daar ligt ut (waarschijnlijk) niet aan. Ik heb hem ook al een keer opnieuw geinstalleerd met alleen de GeForce en een keer alleen met de Radeon. De Drivers en software van de andere kaart waren dus toen niet geinstalleerd.

En hier zijn nog de gegevens van de voeding:
CODEGEN 300W

AC INPUT: 115/230VAC 8A/4A 60/50Hz
AC OUTPUT: 115/230VAC 1A/0,5A 60/50Hz

DC OUTPUT: +3,3V +5V +12V -5V -12V +5VSB
20A 30A 10A 0,5A 0,8A 2A
165W max --- 9,6W max ---

Kunnen jullie daar iets mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan