Ongewenst opstarten PC uit slaapstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

emvee46

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
9
Hallo,

Mijn huidige PC heb ik nu bijna een jaar. Elke ochtend om 10:50 uur start hij vanuit de slaapstand automatisch op. Ik heb geprobeerd uit te vinden waar dat aan ligt, maar ik ben er nog niet achter.
Wie kan mij helpen om dit ongewenst opstarten tot het verleden te laten behoren?

Bij voorbaat hartelijk dank,

Martin
 
Welk programma wil zichzelf updaten? en staat het daar in de scheduler?
 
is het soms je virusscanner die dan activeert om te scannen???
 
Tja, de scheduler opstarten gebeurd door de scheduler van het desbetreffende progje, ook windows update gebruikt er één.
 
Heb je misschien windows XP MCE?
Dan heb je kans dat dit de oorzaak is.
dan is tie bezig om programma informatie te downloaden.
Heb je geen xp mce dan weet ik het zo ook niet
 
Heb je misschien windows XP MCE?
Dan heb je kans dat dit de oorzaak is.
dan is tie bezig om programma informatie te downloaden.
Heb je geen xp mce dan weet ik het zo ook niet

Ik heb inderdaad windows XP MCE.
Ik heb nu de automatische updates uitgeschakeld en hoop dat hij niet meer automatisch vanuit de slaapstand opstart.

Martin
 
Ik heb inderdaad windows XP MCE.
Ik heb nu de automatische updates uitgeschakeld en hoop dat hij niet meer automatisch vanuit de slaapstand opstart.

Martin

Ook het uitschakelen van automatische updates mocht niet baten !!! wat nu?
 
Kijk eens met dit progje wat er staat bij de diverse onderdelen, over dingen ophalen, etc.

Het is, wat al eerder was aangeven, iets was contact zoekt met internet.
 
hallo Lange Pier,

Ik heb het progje gedraaid. Onder "service" staan de volgende opdrachten:
- deactiveer fout rapport service
- deactiveer auto-update service
- deactiveer tijdserver service
- deactiveer gepland taken (via het configuratiescherm heb ik geconstateerd dat er geen geplande taken zijn)
- deactiveer UPNP service
- deactiveer messaging servive (deze is aangevinkt)
- deactiveer firewall/ etc.
- deactiveer het beveiligingscentrum.
heeft het zin om hier iets mee te doen?


martin
 
Deactiveer ze eens, behalve de onderste 2, en kijk of het helpt, je kunt ze altijd weer activeren.
 
Deactiveer ze eens, behalve de onderste 2, en kijk of het helpt, je kunt ze altijd weer activeren.

Ga ik doen.
Ben benieuwd of mijn PC morgenochtend om 10:50 uur vanuit de slaapstand automatisch opstart.Prettige avond en tot morgen. Bedankt.
 
Ook het uitschakelen van automatische updates mocht niet baten !!! wat nu?

Hoi,

Ik ben benieuwd of je probleem al opgelost is?
Maar welke update functie heb je uitgeschakeld? windows update? OF het ophalen van de programma informatie van MCE?

Robbie32
 
Hoi,

Ik ben benieuwd of je probleem al opgelost is?
Maar welke update functie heb je uitgeschakeld? windows update? OF het ophalen van de programma informatie van MCE?

Robbie32

Ik heb in Media Center de automatische updates uitgeschakeld. Dat hielp niet.

Wat vreemd is, dat de PC van mijn vrouw 's nachts automatisch "wakker" wordt.
Daar kwam ik vanmorgen achter. Zij heeft sinds maart jl. een nieuwe PC met Vista als OS.


martin
 
Hoi,

Ik ben benieuwd of je probleem al opgelost is?
Maar welke update functie heb je uitgeschakeld? windows update? OF het ophalen van de programma informatie van MCE?

Robbie32

Goedemorgen Robbie,

Ik zat om 10:50 achter m'n PC en kreeg de mededeling dat Media Center informatie ging downloaden. Ik heb nu bij "Opties voor automatisch downloaden" het downloaden van de gids op handmatig gezet. De vorige keer had ik inderdaad de automatische Windows update uitgeschakeld en de "Opties voor automatisch downloaden" over het hoofd gezien.
Ik verwacht dat het probleem nu is opgelost.

Iedereen hartstikke bedankt voor de hulp. :thumb:

Martin
 
Hoi,

Ik ben benieuwd of je probleem al opgelost is?
Maar welke update functie heb je uitgeschakeld? windows update? OF het ophalen van de programma informatie van MCE?

Robbie32

Goedemorgen

Ik zat om 10:50 achter m'n PC en kreeg de mededeling dat Media Center informatie ging downloaden. Ik heb nu bij "Opties voor automatisch downloaden" het downloaden van de gids op handmatig gezet. De vorige keer had ik inderdaad de automatische Windows update uitgeschakeld en de "Opties voor automatisch downloaden" over het hoofd gezien.
Ik verwacht dat het probleem nu is opgelost.

Iedereen hartstikke bedankt voor de hulp. :thumb:

Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan