ongewenst opstarten van programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raimundo

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Berichten
124
Om het opstarten van de Desktop zo snel mogelijk te laten verlopen, volg ik allerlei suggesties op, onder meer om via msconfig (maar dit kan ook met andere tooltjes) bepaalde items uit het "opstarten menu te verwijderen (althans "de vinkjes van betreffende items af te zetten).
Dit doe ik b.v. voor zaken als qttask, Nerocheck, Ituneshelper.
Die programma's hoeven helemaal niet op te starten bij het rebooten, alleen zijn de makers van Itunes, Quick Time, Nero zo hondsbrutaal om dat bij het installeren van welke nieuwe versie dat ook ongevraagd weer in je Config te zetten.
Ik probeer dat dan ook iedere keer weer ongedaan te maken, maar het lijkt het er op, dat ook zonder herinstallatie iedere keer weer die systeembestanden weer aangepast worden.
3 vragen:
1. Kan het zijn dat door het starten van Itunes zelf die Config bestanden weer aangepast worden (en dus weer automatisch mee gaan lopen in de achtergrond als ik reboot)
2. Als 1. met ja beantwoord wordt, is er dan een andere oplossing?
3. Als 1. met nee beantwoord wordt, wat kan dan de oorzaak zijn van bovengenoemd fenomeen.
Ik werk met XP service Pack 2
gr.
Raimundo
 
ik gebruik dit programma en ik heb ook nerocheck enzo, hiermee kan je is proberen:

http://www.windowsstartup.com/isw2.exe

als je programma start, zie je allemaal vinkjes, als je programma kent dat je wilt dat niet opstart vink je dat uit.

LET OP, doe geen virusscanner uitvinken!! OOK PROGRAMMA'S DIE JE NIET KENT NIET ZOMAAR UITVINKEN EERST HIER VRAGEN!,


Als dingen hebt uitgevinkt, doe je apply, en dan refresh. (bovenaan staat dat)

Nu herstart je je pc, en is het goed nu ??

NOG WAT: je kan een keer je schijf defragmenteren, dit maakt je pc sneller, (dit word ook aangeraden als je pc langer dan een half jaar gebruikt) Het kan een tijd duren, bij mij duurde het 6 uur
http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=2178139




EDIT::::::::: virusscanner zorgt ook voor een langzamere opstart. Sinds ik nod32 heb is me pc 2 minuten sneller met opstarten.

Ook zou je is kunnen proberen een scanner overheen te laten halen (zeg ff of die wat gevonden heeft):

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
 
Laatst bewerkt:
1. Kan het zijn dat door het starten van Itunes zelf die Config bestanden weer aangepast worden (en dus weer automatisch mee gaan lopen in de achtergrond als ik reboot)

Nee, volgens mij niet. Ik werk ook met iTunes en heb daar geen last van; ook niet gehad bij vorige versies. Ik werk nu met versie 7.5. Hoe dat het kan dat het iTunes helper bij jou wel iedere keer terugkomt, weet ik niet, dat is erg vreemd. Is dit het enige programma dat zichzelf weer 'aanvinkt'? Het is overigens wel normaal dat bij een update of herinstallatie het vinkje weer terugkomt. Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd na installatie van welk programma dan ook eerst naar de msconfig te gaan... ;)
 
Laatst bewerkt:
Thx all,
ik ben inmiddels met de adviezen aan de slag gegaan.
De link van TomTom1 vond ik wel handig, want er wordt me ook verteld wat al die programma's die opgestart worden zo ongeveer doen. Je kunt in feite bijna alles ontvinken.
Toch bekruipt me het gevoel, dat ik in feite hetzelfde doe als met MSConfig. Ik heb in ieder geval alles netjes uitgezet; opnieuw opgestart en gechecked of alles nog OK was. Dat ging goed, want alles wat ik "afgevinkt" had, stond nog steeds af.
Vervolgens nog even ITunes opgestart, maar dat had in ieder geval geen opnieuw aanvinken tot gevolg.
Het lijkt wel dus goed te gaan.
De opmerking van "verhoog" is mij bekend. Herinstalleren, upgrades kunnen de zaak weer veranderen. Vervelend, maar een soort onuitroeibaar kwaad. Programmamaker vinden zichzelf erg belangrijk en denken zeker dat je altijd en de hele dag met hun producten in de weer bent.
Thx sofar.
Ik zet dit issue maar op "opgelost"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan