ongewenste dual boot (XP - W7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

meulenhof

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Berichten
49
Ik heb op mijn computer XP vervangen door Windows 7 Ultimate.
Ik heb gekozen voor een nieuwe installatie, dus geen update.
Hij gaf in het begin van de installatie wel aan dat hij de oude versie zou opslaan in de map Windows old.
Nu krijg ik bij het opstarten steeds een dual boot, moet ik dus aangeven dat ik in Windows 7 wil opstarten. Ik heb de Windows.old directorry al verwijderd.
Nu zie ik dat er twee WINDOWS directories zijn. Een op de C en een op de D.
Dacht ik het probleem op te lossen door de Windows directory op de D te verwijderen. Maar daartoe heb ik geen rechten, dat mag alleen de trustedinstaller???

Wie kan mij helpen?
 
easybcd werkt

Het is gelukt de dual boot uit te schakelen met easybcd.

Het lukt echter niet om de XP windows te verwijderen, die op c:Windows staat.
Heb de rechten toegekend, maar hij blijft weigeren.

Overigens vreemd dat W7 bij de installatie een nieuwe entry maakt op D. Je zou verwachten dat hij de XP zou overschrijven.
 
Windows 7 heeft zijn boot weggeschreven op de xp- schijf, vandaar dat je die niet kunt verwijderen. Het beste is windows opnieuw te installeren en daarvoor in de setup eerst de partitie met xp te verwijderen, dan een nieuwe maken waarop je win 7 installeert.

Oh ja, verwijder dan ook je oude win 7 partitie anders krijg je een dualboot met 2 keer win 7
 
snap het niet petje

Op de C stond xp
W7 is weggeschreven op de D

Ik heb tijdens de setup niet de kans gekregen iets aan te geven, laat staan dat ik een partitie met xp kon verwijderen.
 
De normale manier van verwijderen van Windows.old is via Schijfopruiming (een of andere optie daar, evt. in een apart tabblad). Wellicht moet je het 2x gebruiken, namelijk een keer met de C: schijf gekozen en een keer met de D: schijf gekozen.

Hopelijk helpt deze tip je vooruit.

Tijs.
 
Op de C stond xp
W7 is weggeschreven op de D

Ik heb tijdens de setup niet de kans gekregen iets aan te geven, laat staan dat ik een partitie met xp kon verwijderen.

Dan heb je waarschijnlijk de setup gestart vanuit windows xp. Als je een nieuwe installatie doet is het beter om met de windows cd/dvd op te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan