Ongewenste mails

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ow, daar ben ik niet blij mee. Ik begrijp het niet want ik heb wel een virusbeschermer erop zitten.
 
Ik heb de virusbescherming van Ziggo, onze provider. Wat moet ik nu doen? Ik heb gedaan wat je me adviseerde en heb malware laten draaien.
 
Ok, ik weet niet welk(e) e-mail-programma('s) je gebruikt, maar het is bijna altijd wel mogelijk om het domein aan een regel te koppelen zodat het direct volledig verwijderd word zodra het binnen komt.
Beetje provider, waaronder Ziggo, geeft die mogelijkheid zelfs via de web-mail, & daar ingesteld komt het niet eens meer bij je e-mail-programma('s) op je computer(s) terecht.
 
Ok, dat betekend dus dat ik er al geen zin meer in heb & dit onderwerp overlaat aan anderen (poekje?), want met Incredimail heb je dus semi-automatisch de Babylon-Toolbar geinstalleerd, & dat is malware van de hardnekkigste soort.

Ok, het verklaard wel alle problemen in dit onderwerp, maar het is zo'n rotklus om het te verwijderen, dat een apart onderwerp er voor op zijn plaats is.

Sorry, nogo...
 
Dit spijt me heel erg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Incredimail zo langzamerhand een beetje beu ben want ik heb regelmatig problemen ermee. Kun je me dan wel vertellen wat ik moet doen om Outlook weer te installeren of heb je nog een andere tip voor een e-mailprogramma?

Gr. Adelheid
 
Hoi Adelheid,

Om te beginnen, Blokkeer onbekenden in je mail & Wijzig tenslotte ook je wachtwoord, Kies een wachtwoord dat niet 1,2,3 te kraken valt.

Daarna, Volg de stappen die hieronder staan beschreven.

Stap 1.

Download MalwareBytes' Anti-Malware naar je bureaublad vanuit één van de volgende links:
http://download.bleepingcomputer.com....51.1.1800.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php
http://data-cdn.mbamupdates.com/v0/p....51.1.1800.exe
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Vink het hokje ''Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium'' UIT.
Klik daarna op "Voltooien".
we9r.png


Zodra het programma gestart is, klik je op Update Nu
tsbo.png


Ga daarna naar het tabblad "Scan", kies hier voor "Bedreigingsscan".
Druk vervolgens op "Scan Nu " om de scan te starten.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, Opent er automatisch een venster met de gedetecteerde bedreigingen.
Zorg ervoor dat alles aangevinkt staat op ''Quarantaine'', en klik daarna op: "Acties Toepassen".
Na het verwijderen zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Indien MBAM vraagt om een herstart, doe dit dan ook.
Wanneer je de restart hebt gedaan, maak je een nieuwe snelle scan met MBAM.

De log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Historie" tab te klikken, en daarna op het ''Programmalogboeken'' tab.


Bij problemen!!!

Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware

Stap 2.

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner en klik Scan
  • nrjc.png
  • Nadat de scan is voltooid klik op Clean
  • vfh9.png
Als alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad, is dit normaal.
Als AdwCleaner om een herstart vraagt, doe dit dan ook.
Je PC word opnieuw opgestart en er opent een logfile (C:\ AdwCleaner[xx].txt)

Je kunt de logfile zelf Bekijken en/of Opslaan, en (be)kijken wat er is verwijderd.

Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com

Stap 3.

Ga naar ESET Onlinescanner
Klik op ''esetsmartinstaller_enu.exe'' om het Downloaden te starten.
Download ''esetsmartinstaller_enu.exe'' naar je Bureaublad!
Windows Vista/7/8 Gebruikers: Rechtermuisklik en kies voor "Als Administrator uitvoeren''
Vink aan ''Yes, I accept the Terms of Use'' & Klik ''Start''
FireFox gebruikers moeten een Add-On ''esetsmartinstaller_enu.exe'' installeren
Deze FireFox Add-On moet je op je bureablad plaatsen en dan installeren!
IE gebruikers dienen een ''ActiveX'' te installeren.
Klik onder ''Scan Archives'' op ''Advanced Settings'' & Vink aan: Remove Found Threats, Scan Archives, Scan for Potentially Unwanted Applications, Scan for Potentially Unsafe Applications, Enable AntiStealth Technology
Klik nu op ''Start''
De scan begint direct na downloading van de signatures!
Klik na de Scan op ''Finish''
Sluit je Browser, En ga naar de Verkenner ''Explorer''
''C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt'' zoeken,
Je kunt nu zien wat er is verwijderd!
Verwijder daarna via ''Een programma verwijderen'' Eset Online Scanner V3.

Stap 4.

Download HitmanPro 3 naar je Bureaublad! (32bit versie - 64bit versie.)
Rechtermuisklik op het HitmanPro 3 icoontje en klik ''Als administrator uitvoeren'' aan. (En geef toestemming om het programma uit te voeren, Dus klik op JA indien je een melding krijgt van Gebruikersaccountbeheer.)
Je krijgt een venster geopend, HitmanPro zal zich nu automatisch update'n indien er nieuwe update's beschikbaar zijn.
Ga naar ''Instellingen''.

hitmanpro2.png

Vink het vakje aan van ''Potentieel ongewenste programma's opsporen (PUP)'' aan. Bij standaardactie staat automatisch ''Negeren'' verander dat in ''Verwijderen''. Klik daarna op ''OK'' om de instellingen op te slaan.

Klik daarna op ''Volgende''.
Vink het Vakje van ''Nee, ik wil deze computer slechts eenmalig controleren'' aan & Klik op ''Volgende''.
HitmanPro zal nu je PC scannen op mogelijke infectie's,
Wees geduldig want dit kan een poosje duren, (Ligt eraan hoe vol je schijf zit.)
Als er schadelijke software op het Systeem wordt aangetroffen zal HitmanPro verkleuren in Rood, Dit betekent dat er infecties zijn aangetroffen op het betreffende systeem.
Je kan er voor kiezen om de getroffen infectie's te ''Verwijderen'' of in ''Quarantaine'' te plaatsen.
Indien er een of meer verdachte bestanden zijn aangetroffen op het systeem, klik dan i.p.v ''Negeren'' Op ''Quarantaine''.
Als er PUP Infectie's zijn aangetroffen klik dan bij alle PUP infecties op ''Verwijderen''.
Klik op ''Volgende''.

Je krijgt een nieuw scherm te zien over het activeren van een licentie, Klik op ''Activeer gratis licentie'' indien men deze niet heeft gebruikt. (deze licentie is 30-dagen geldig.) Indien men de 30-dagen proef al heeft gebruikt, dan dient men het product aan te schaffen om de gevonden infectie's te verwijderen.

HitmanPro zal nu de infectie's verwijderen.
Indien je Bureaublad en je Taakbalk verdwijnen, Dit is normaal.
Indien HitmanPro om een herstart vraagt, Doe dit dan ook!
Na het herstarten Kun je je log terugvinden door HitmanPro weer te starten, Ga daarna naar ''Instellingen'' en klik op het Tabblad ''Geschiedenis''.
Klik op ''Logbestanden'' en dubbelklik op het bestand ''HitmanPro_[datum]_1802.log''
Je kunt nu zien wat er is verwijderd, en wat in Quarantaine is geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb malware bytes a geïnstalleerd en heb ook al gescand maar toen dat klaar was zat mijn man achter de computer en die weet niet meer wat hij toen gedaan heeft........
Moet ik nu weer opnieuw alles scannen dan?
 
Hoi,

Eerst de database update'n en daarna een snelle scan opnieuw uitvoeren.
 
Dit spijt me heel erg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Incredimail zo langzamerhand een beetje beu ben want ik heb regelmatig problemen ermee. Kun je me dan wel vertellen wat ik moet doen om Outlook weer te installeren of heb je nog een andere tip voor een e-mailprogramma?

Gr. Adelheid

Hoi,

Je zou Windows Live Mail kunnen gebruiken (E-mail programma.), » https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=29224
En/Of zou je DreamMail kunnen gebruiken (E-mail programma.), » http://www.dreammail.eu/intl/en/home.html
 
Hoi,

Ik heb gisteren eenpoging gedaan om ESET onlinescanner te draaien, maar hij is de hele avond op 31% blijven hangen en uiteindelijk heb ik hem stopgezet. Is dit normaal dat het zo lang duurt?

Gr. Adelheid
 
Als ik DreamMail wil gebruiken als e-mail programma wat moet ik dan doen? Hoef ik het alleen maar te downloaden en wat gebeurt er dan met Incredimail? Neemt DreamMail al mijn contacten automatisch over?

Gr. Adelheid
 
Hoi,

Als je DreamMail wilt gebruiken, moet je het gewoon downloaden en daarna installeren.
Helaas, DreamMail verwijdert Incredimail niet, en neemt de contacten niet automatisch over.
Incredimail moet je handmatig verwijderen via ''Een programma verwijderen'' in het configuratiescherm.

Bij DreamMail moet je jouw eigen account toevoegen, bijv. van: hotmail, outlook, gmail ect. dan pas neemt DreamMail al je contacten over.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb gisteren eenpoging gedaan om ESET onlinescanner te draaien, maar hij is de hele avond op 31% blijven hangen en uiteindelijk heb ik hem stopgezet. Is dit normaal dat het zo lang duurt?

Gr. Adelheid

Hoi,

Dit is niet normaal, aangezien ESET Online Scanner wel verder zou moeten gaan.. (Misschien dat een virusje het verhindert?)
Probeer eens ESET Online Scanner in de veilige modus?

Hoe je in de veilige modus kunt geraken staat hieronder beschreven.


Verwijder alle diskettes, cd's en dvd's uit uw computer en start uw computer vervolgens opnieuw op.

Klik op de knop Start, klik op de pijl naast de knop Afsluiten en klik vervolgens op Opnieuw opstarten.
Ga op een van de volgende manieren te werk:

Als er slechts één besturingssysteem op de computer is geïnstalleerd, houdt u F8 ingedrukt terwijl de computer opnieuw opstart. U moet op de toets F8 drukken voordat het Windows-logo wordt weergegeven. Als het Windows verschijnt, moet u wachten totdat de aanmeldingsprompt van Windows verschijnt, de computer uitschakelen en opnieuw starten en het vervolgens opnieuw proberen.

Als er meerdere besturingssystemen op uw computer zijn geïnstalleerd, gebruikt u de pijltoetsen om het besturingssysteem dat u in de veilige modus wilt starten te markeren en vervolgens drukt u op F8.

Klik op het scherm Geavanceerde opstartopties, gebruik de pijltoetsen om Veilige modus met netwerkmogelijkheden te markeren en druk op Enter.

Meld u op de computer aan met een gebruikersaccount met administratormachtigingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan