Ongewenste verbindingspogingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Telkens als ik mijn computer opstart moet ik Internet Explorer vijf keer wegklikken.

Dat herhaalt zich iedere acht a tien minuten, waarbij Inernet Explorer het slechts bij 2 pogingen laat.

Help Mij?

Help mij ook even met mijn andere vraag. (Excel-kwestie)

Bij voorbaat dank

Ik denk dat je even op spyware moet scannen. Of je hebt een firewall aanstaan of outlook express of een virus scanner of misschien wel kazaa......

Het punt is duidelijk denk ik, of je hebt spyware dat probeert verbinding te maken of een ander proggie doet hard zn best....

Nou ehhh...

Add aware zegt dat de computer Spyware vrij is, Outlook staat niet 'aan', Kazaa heb ik niet en waarom zouden Norton en Zone Alarm na 1,5 jaar opeens ongevraagd verbinding willen maken?

Nog even een domme vraag: waar staat 666 voor? Ik zie dat nummer wel vaker. Of is dat toeval?

Logfile of HijackThis v1.94.0
Scan saved at 13:30:57, on 12-5-03
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)
MSIE: Internet Explorer v5.00 (5.00.2919.6304)

(15 mei; log gewist)

Laatst bewerkt:
Grokster geïnstalleerd?

Dit zijn de boosdoeners:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant=http://srng.net/search/9885/search.html
F1 - win.ini: run=hpfsched

O2 - BHO: (no name) - {14b3d246-6274-40b5-8d50-6c2ade2ab29b} - C:\PROGRAM FILES\SRNG\SNHELPER.DLL (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [srng] \Program Files\Srng\Srng.exe

Laat Hijackthis die verwijderen. Meer info vind je hier. Aldaar ook instructies voor handmatige verwijdering.

Post daarna opnieuw een log.

Groetjes,
Bennie

Hoop dat de oplossingen van de anderen geholpen hebben dan. 666 staat voor het nummer van het beest of wel duivel. Er zijn meer mensen die het geinig vinden dus geen toeval.......

Logfile of HijackThis v1.94.0
Scan saved at 13:53:26, on 13-5-03
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)
MSIE: Internet Explorer v5.00 (5.00.2919.6304)

(15 mei; log gewist)

Nou... dit is 'em dan. Ik wacht nog even, voordat ik deze vraag bestempel als 'opgelost'.
Bennie, Harmen en Vaat: bedankt voor jullie hulp.

Nog even wat: Harmen met een duivels teken, Vaat met een 'duivels' plaatje... Ik zie de lol er niet van in.
Enig idee waar je je mee bezig houdt?

Ik ben Christelijk en ik wist wel dat 666 een duivels teken was. Ik wilde gewoon weten of jij, Harmen, zelf wel wist waar dat teken voor stond. Ik hoop niet dat je het echt grappig vindt.
Ik wil niet prekerig overkomen, hoor. Het is nou eenmaal zo dat sommige mensen zich bezig houden met dingen waar ze geen weet van hebben. Als je toch niet ergens in gelooft, waarom zou je de duivel dan verkiezen boven God? Wat is er mis met 777?

Je bent wel een goede kerel. Je hebt immers je best gedaan om mij te helpen. Ik wil je alleen maar waarschuwen.

By this it may be seen who are the children of God, and who are the children of the devil: whoever does not do right is not of God, nor he who does not love his brother.

Amen, my friend!

Laatst bewerkt:
De volgende regel moet weg:

O4 - HKCU\..\Run: [ContentService] C:\WINDOWS\SYSTEM\winservn.exe

Hier lees je hoe en waarom.

De rest lijkt me schoon.

Groetjes,
Bennie

Hee Bennie,

Je bent wel de man, he! Alleen probeert de computer bij het opstarten nog 3 maal Internet Explorer op te starten.

Maar van alle overige pogingen ben ik af!

En Bolleke: Amai?

Kijk anders ff bij start >instellingen > configscherm > internetoptie`s bij het tabblad verbindingen of daar jou verbinding wel standaard staat of dat er ook andere verbindingen staan .

Nee... daar ligt het niet aan.

Mijn standaard verbinding wordt gebruikt.

Er zal dus nog steeds een programmaatje op mijn pc zijn die bij het opstarten, om de een of andere reden, verbinding probeert te maken. (3x)

Maar welke???

Oeps ... nog iets over het hoofd gezien:

O14 - IERESET.INF: SEARCH_PAGE_URL=
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=

Groetjes,
Bennie

@EagleHunter
"Amai":wel ja,wat komen jouw opmerkingen hier
doen over zin of onzin wat avatars,goden en duivels
betreft?
Bolleke

Bennie: KLASSE!

Bolleke: Het hoeft toch niet strikt en alleen over computers te gaan? Op deze site mag je toch gewoon communiceren met elkaar? We zijn toch gewoon mensen?

Of niet?

Hoe dan ook; mijn vraag is opgelost.

Een afdoend antwoord krijgen op jouw vraag,dat was
toch de enige bedoeling?Voor al het bijkomende zijn
er chat-mogelijkheden genoeg.
Bolleke

Bolleke, je hebt gelijk, sorry.

Trouwens, Bennie: Ik heb net mijn computer opnieuw opgestart, maar de drie inbel-pogingen verschijnen nog steeds...

En na het scannen blijken de twee -door jou- laatst genoemde bestanden er nog steeds in te staan.

Dus weer verwijderd, opnieuw gescand et voila; nog steeds aanwezig.

Wat nu?

Misschien is ZoneAlarm verantwoordelijk voor het inbellen. Kan je aangeven dat het programma niet automatisch moet opstarten met Windows? Er was ooit een versie van ZA die automatisch ging inbellen.

Groetjes,
Bennie

Je zoudt misschien "Spyware Eliminator" kunnen pro-
beren om de "spyware" op te zoeken die moet ver-
wijderd worden.Met de trial-versie is het enkel moge-
lijk ze op te zoeken maar om te verwijderen moet je
eerst langs de kassa passeren.Wat gevonden wordt
kan je echter proberen om het handmatig te verwijde-
ren.
http://www.aluriasoftware.com/support/asesupport.html
MBG
Bolleke