hawkie
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2002
- Berichten
- 994
Goedemorgen,
ik werk samen met 3 collega's in een in Excel ontworpen gedeelde boekingsagenda voor het crematorium.
Dit gaat al jaren goed. Tot gisteren!
Een van mijn collega's heeft nu problemen met het opslaan van door haar ingevoerde gegevens - duurt eindeloos lang - en krijgt dan de melding dat zij het bestand "onverwacht heeft vergrendeld"
Wanneer zij die vergrendeling uitschakelt door op ja te klikken dan worden de ingevoerde gegevens niet opgeslagen.
Wat lastiger is, is dat ook de andere collega's die door haar ingevulde boekingen niet kunnen zien en zij kan ook onze aangebrachte wijzigingen niet zien. (Gevaar: dubbele boekingen)
Wat heb ik al gedaan:
1. de bestanddeling uitgezet en opnieuw aangezet
2. mijn collega als gebruiker verwijderd en toen haar excelbestand afgesloten
3. een kopie gemaakt van de agenda van deze week en die opnieuw op haar PC geopend. Het bronbestand staat op de server op een voor ons allen beschikbare lokatie
4. de PC opnieuw gestart
Niets helpt. Ook na een nachtje rust wil het PC monster niet meewerken.
We werken met office 365 en het bestand is opgeslagen als een excel 97-2000 xls bestand. Dat heeft dan weer te maken met het feit dat onze "waarneming na kantoortijd" niet met nieuwere excelversies kan werken op haar PC. Wij mailen het excelbestand om 17.00 uur naar haar en zij vult aan en mailt het de volgende ochtend weer terug naar ons.
Heb dus nu een beetje hulp nodig om dit op te lossen.
ik werk samen met 3 collega's in een in Excel ontworpen gedeelde boekingsagenda voor het crematorium.
Dit gaat al jaren goed. Tot gisteren!
Een van mijn collega's heeft nu problemen met het opslaan van door haar ingevoerde gegevens - duurt eindeloos lang - en krijgt dan de melding dat zij het bestand "onverwacht heeft vergrendeld"
Wanneer zij die vergrendeling uitschakelt door op ja te klikken dan worden de ingevoerde gegevens niet opgeslagen.
Wat lastiger is, is dat ook de andere collega's die door haar ingevulde boekingen niet kunnen zien en zij kan ook onze aangebrachte wijzigingen niet zien. (Gevaar: dubbele boekingen)
Wat heb ik al gedaan:
1. de bestanddeling uitgezet en opnieuw aangezet
2. mijn collega als gebruiker verwijderd en toen haar excelbestand afgesloten
3. een kopie gemaakt van de agenda van deze week en die opnieuw op haar PC geopend. Het bronbestand staat op de server op een voor ons allen beschikbare lokatie
4. de PC opnieuw gestart
Niets helpt. Ook na een nachtje rust wil het PC monster niet meewerken.
We werken met office 365 en het bestand is opgeslagen als een excel 97-2000 xls bestand. Dat heeft dan weer te maken met het feit dat onze "waarneming na kantoortijd" niet met nieuwere excelversies kan werken op haar PC. Wij mailen het excelbestand om 17.00 uur naar haar en zij vult aan en mailt het de volgende ochtend weer terug naar ons.
Heb dus nu een beetje hulp nodig om dit op te lossen.
Laatst bewerkt: