ongwenste vraag om internet explorer 8 te installeren en google chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

adtonaxel

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Geacht forum,
Ik krijg telkens de vraag om internet explorer 8 te installeren terwijl ik hier al lang mee werk.Wat kan ik doen zodat deze vraag niet meer komt.
Jullie zullen wel zeggen waarom neem je geen IE 9 of IE 10 dit is een principe kwestie ik wil gewoon blijven werken met IE 8 ik wil gewoon dat deze vraag om te upgraden niet meer komt.
Zelfde plobleem doet zich voor als ik met google werk: telkens een venster om google chrome te installeren.
Ik wil gewoon met google blijven werken en geen gezeur meer om google chrome te installeren.
Kan ik hiervoor het register niet aanpassen zodat deze vragen niet meer komen.
Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor?

Groet een trouwe lezer

Laatst bewerkt:
IE9 zit in windows 7 bij de updates,IE10 is voor Windows 8, waarom zou je IE8 blijven gebruiken vragen veel mensen omdat je nu minder goed beveiligd bent, dus of dat verstandig is...
Je blijft inderdaad de melding houden van windows updates,
je typte:
Zelfde plobleem doet zich voor als ik met google werk: telkens een venster om google chrome te installeren.
Kan je daar wat meer informatie over geven, met google werken is nogal iets waar geen mens wat mee kan.
google heeft een aantal programma's.
Je kan wel updates verbergen in windows updates, dan klik je in de lijst updates die je niet wil installeren met de rechtermuisknop en klik je op update verbergen en zorg dat die uitgevinkt blijft.
Maar IE8 is minder veilig dan IE9, dus het is niet voor niets dat iedereen zich dat af vraagt.
Hoe google via google programma's reclame maakt voor google chrome weet ik niet, dus meer info over wanneer die melding komt en met welk programma zou wel wenselijk zijn.

Laatst bewerkt:
De melding zal onder andere naar voren komen bij GMail aangezien Internet Explorer 7 niet langer gesupport wordt. Google zal je dan een melding geven met de vraag of je je browser niet wilt updaten naar IE 8 of Chrome.

Ik wil toch gewoon met ie 8 blijven werken dus zal ik genoegen moeten nemen met telkens de vraag om ie 8 te installeren terwijl ik hier al mee werk.
Voor google geld: als ik google opstart om in de zoekbalk een zoekopdracht in te geven staat rechtsboven een venster om google chrome te installeren ik kan dit wel gewoon wegklikken maar ik wil helemaal geen google chrome, vandaar mijn verzoek.

Weet je wel 100% zeker dat je in IE 8 werkt?
Check het in menu Help en klik op Over Internet Explorer.
Internet Explorer wordt normaal via de windows updates geupdate en geupgrade, kan je vertellen welk programma de melding geeft?
Alleen windows updates zou daar een melding over kunnen geven officieel, en die doet dat niet op de manier hoe jij het beschrijft, en Windows updates gaat jou al helemaal niet vragen of je Internet Explorer 8 wil installeren als die al in gebruik is.
Die komt gewoon met de updates, tenzij jij dat zelf uitvinkt bij de updates.
Dus is het een ander programma met die melding?
Als je met verouderde browsers werkt heb je kans op foutjes, het is dan een beetje meer lek, dat moet je je wel beseffen, ook dat het steeds minder veilig wordt, ook voor IE9 komen om een bepaalde tijd weer beveiligingsupdates.
Je moet natuurlijk zelf weten wat je besluit, maar zo zit het met IE.
Als je google chrome zou gebruiken zoekt die zelf naar updates, omdat die niet van microsoft is zal die niet bij de windows updates staan.
Eigenlijk kan je er wel deels van uitgaan dat je een beveiligingslek hebt in je ouwe IE8.

Dus inderdaad, wil je koppig als je bent toch IE8 willen blijven gebruiken, dan zal je beveiligingslekken op de koop toe moeten nemen, en hoe langer dat zo is, hoe vervelender het wordt.
Dus die mensen die aan jou vragen waarom, vragen zich af waarom jij risico wil lopen, welke rede heb jij dat jij risico wil blijven lopen, is dan de vraag.

Hier in windows 7 IE 9 heb ik die meldingen niet, maar is dan ook geheel up to date.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer_9
Als je dit leest weet je dat je met een browser werkt die al 2 jaar geleden is vervangen door IE9.
Dat is lang hoor.

Laatst bewerkt:
Ben met Erik eens dat het de vraag is of je bij 8 moet blijven.
Die vraag of je Chrome wilt installeren, ja die blijft komen totdat je besluit Chrome te gaan gebruiken en deze als standaard in te stellen.

Aan jou de keus.

Hoi Eric, in windows 7 met IE9 en de google toolbar geinstalleerd en ingeschakeld zie ik die melding om chrome te installeren nooit, jij?
Ik was ook niet van plan google chrome in mijn systeem te zetten, ik weet hoeveel google chrome je systeem belast als je ook IE gebruikt en de narigheid die je er van hebben kan.
Misschien goed bedoeld van google om deze melding te geven terwijl je met een verouderde browser surft.
Ik neem aan dat adtonaxel ook niet servicepack 1 van windows 7 maar achterwege liet. Zo werkt het ook met browsers, om veilig te blijven moet je up to date blijven.

Laatst bewerkt:
Ik ben een Chromie

Gewaardeerde collega, Erik777,

Ik heb Win7 ultimate en Chrome Versie 25.0.1364.36 beta-m. IE8 zit er nog op omdat je voor sommige sites helaas nog steeds gedwongen wordt IE te gebruiken (groupdeal b.v.). Udate IE9 verborgen.
Zou niet weten waar het fout gaat als je ook IE er op hebt staan. Zie wel posts van mensen die klagen, maar kan die fouten niet reproduceren.
Ik heb eigenlijk nooit problemen. Zo vind ik die telkens herhaalde adviezen van "leeg je cache" onzinnig.
Heb hem zelf nog nooit hoeven legen.
Natuurlijk heb ik niet alle extensies er bij gezet. die leuk lijken. Dat is vragen om problemen.
Iedereen mag extensies maken, maar je krijgt zelden garantie dat ze ook probleemloos werken.
Maar adblock zou ik niet meer kunnen missen.
Ik weet dat Chrome moeite heeft met facebook spelletjes, maar ik doe niet aan facebook, dus dat helpt.
Als je een site tegen komt die niet werkt in Chrome kun je dat overigens melden.
Verwacht geen oplossing in een week tijd, maar je zult zien het wordt opgelost.

Zou niet meer zonder kunnen.

Eric.

Open je ook IE8 en chrome tegelijk? of gaan ze samen dezelfde invoegtoepassing laden?
Of in geval van updaten, hoe heb je dat ingesteld? alle programma's op automatisch updaten?
Dat zijn allemaal van die dingen waarmee het als een russisch roulette zo vreselijk mis kan gaan.
Waarom jij die ie 8 nodig hebt is wel duidelijk, schijnbaar zijn er bepaalde zaken die je niet meer kan geef je aan als je niet ie 8 gebruikt.
In IE9 heb je wel in menu Extra Instellingen voor de compatibiliteitsweergave, ken je die?
kan je daarmee niet in IE9 waarvan je nu misschien nog denkt dat het niet kan?
Lastig is om IE9 te installeren omdat die dan blijvend is, tenzij je een systeemherstelpunt maakt als IE8 nog in werking is.

21keedc.jpg

Een voorbeeld:
Java
Adobe flashplayer
Adobe reader
Dat zijn er 3, die wanneer je ze gaat installeren je al 1 vinkje uit moet vinken om niet meer software dan alleen waar je voor kwam te installeren.

Java updates, vraagt bij elke update of je de ask toolbar wil installeren, vink je dat niet uit heb je dat ding in je browser, daarna volgt andere software die zich op die manier op gaat dringen (gratis is dus wel goed opletten).

abobe flashplayer, zal als je niks uitvinkt zelfs google chrome mee installeren als je die wil gaan installeren.

Adobe reader, zal als eerste de google toolbar mee installeren als je dat niet uitvinkt, heb je die al was het eerder zo dat een mcafee scanner mee geinstalleerd werd, dus als je die hebt, de volgende keer staat er weer andere software aangevinkt om mee te installeren bij de volgende update.

Veel mensen hebben dat te laat in de gaten.

Adobe flashplayer gaat bij elke update weer zeggen dat ze aanbevelen de updates op automatisch in te stellen, je moet het wel zelf steeds anders dan aanbevolen en ingesteld door adobe aanvinken wil je niet dat dat voor de rest van je systeemleven zo blijft, eenmaal dat op automatisch, en je kan dat niet meer veranderen.

Ik doe het zo, ik heb alles op handmatig staan behalve mijn antivirus software.
Als ik van een ander programma de updates ga installeren schakel ik die even tijdelijk uit.
Na het handmatig installeren van andere updates schakel ik die weer in.

Als ik software op mijn pc ga installeren waar ik geen vat heb op het updaten en ipv automatisch niet gewaarschuwd kan worden om het zelf te bevestigen, dan verwijder ik die software uit mijn systeem.

Met vriendelijk groet, aan mijn waarde Collega en bijna naamgenoot, Eric :)

Grtz.

Laatst bewerkt:
Toch goed dat je reageert.

Hallo Erik

Je hebt het tegen een oude rot in het vak hoor. Ik speel zeker geen Russisch roulette.
En ja ik haal alle updates binnen, maar kijk eerst wat het is.
Zo kan ik voorkomen dat een update van Nvidia op de laptop mijn beeldscherm driver molt en meer van dat soort ongein.
Helaas denkt Bill Gates (sorry Steve Balmer) alles te weten.
Bij mij start IE eigenlijk nooit op en dat wil ik zo houden.
Mogelijk dat ik wel mee ga met IE10, maar dat is nog niet als RC beschikbaar.
Laat anderen eerst maar de pre-release testen.
Misschien draai ik hem eerst op een test machine.

Vind het wel ok dat je nadere info geeft, is het niet voor mij, dan wel voor een ander die dit leest.

Als jij de uitleg geeft bij IE, dan zal ik dat doen bij Chrome.
Zie: http://productforums.google.com/forum/#!category-topic/chrome-nl/KTH_aVJMhWs alias Wisperbird.

Laatst bewerkt:
Hoi Eric,
Inderdaad ken jij het en weet jij hoe daar mee om te gaan, veel gebruikers weten dat niet.
Ik heb dat ook als ik op mijn PC windows 7 installeer, precies zoals je al zegt, als ik niet voor ik verbinding ga maken de windows updates instel op alleen waarschuwen, kan ik zo weer opnieuw beginnen, Bill vindt dat misschien wel amusant.
Het is ook goed als je mensen daarvan op de hoogte brengt, want voorkomen is nog steeds beter als genezen, en ik heb systemen gezien die er zo door in de war waren, dat er niks meer mee te beginnen was, en het is geen malware.

Ook het aantal gratis programma's waarmee gesmeten wordt alsof er in windows zelf niks is in te stellen is natuurlijk wanneer niet nodig allemaal extra ballast in je systeem.
systeemherstelpunten ook, veel mensen onderzoeken dat niet op de waarde die systeemherstel met zich mee brengt.
Dan zitten ze zo in de problemen dat het niet meer op te lossen is, en zien ze verder geen herstelpunten meer.
sommige hadden die niet aan, of ze kijken over het vinkje heen die je aan kan vinken om alle systeemherstelpunten te zien en terug te kunnen bladeren.

Het is mooi dat je mensen uitlegt over google chrome, al die zaken in een windows systeem net als windows updates soms je systeem willen mollen omdat je nog wat drivers moest installeren die bill dan wil installeren, daar heb je dan vaak ook alleen meer last van dan gemak.

Al doende leert men, zoals jij een ouwe rot bent en weet waar je op moet letten, ik gebruik windows ook al 17 jaar, maar ik beheer ook zelf het register, en heb dat ellenlange geduld er voor, het register kunnen beheren is echt een groot voordeel, ik haal software uit een windows systeem alsof het er nooit op gestaan heeft en hoef er geen programma voor te installeren, wel kost het me wat meer tijd, niet omdat het moeilijk is, maar omdat er door sommige software zo veel sleutels in het register worden geschreven, ik haal zo een service weg, ik kan zo windows defender in 10 minuten uit een systeem halen alsof windows defender nooit heeft bestaan.
Wel heb je dan ook wat kennis nodig over windows beveiliging tabblad beveiliging (machtigingen).
Maar goed, nu wordt het te offtopic, we komen elkaar wel weer tegen Eric, tot dan en succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan