Onherstelbare fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

everlast68

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
hallo iedereen,
Ik heb een laptop Dell Latitude c800 gekregen.
Alleen ik heb geprobeerd een nieuwe windows xp er op te ztteen en krijgen dan de melding dat er iets ontbreekt en word de installatie afgebroken.
Wanneer ik probeer op te starten met het besturingssysteem dat er op zit krijg ik de melding dat er een onherstelbare is en ggaat het opstarten niet verder.
Hopelijk is er iemand die mij kan adviseren wat te doen.

Zit op deze nog een herstel gedeelte op D schijf of losse CD?

Als je geen Windows XP legaal voor deze Dell hebt kan dit een probleem geven.
Het enige gratis alternatief is een CD branden met Linux Ubuntu,
ik zou dan de 8.04 adviseren, betrouwbaar en beter voor deze laptop dan de nieuwere 8.10 of 9.04 en dan kun je vrijwel alles weer en het is gratis.

Alleen kun je na installeren beter het Nederlandse Ubuntu forum voor problemen raadplegen want daar zitten meer Linux gebruikers dan hier.
Dus dit is een oplossing als je geen €140,- voor Windows XP CD wilt betalen.

140 voor xp ? je heb al een oem voor 85 euro die kan je zo kopen bij alternate.

bedankt

Zit op deze nog een herstel gedeelte op D schijf of losse CD?

Als je geen Windows XP legaal voor deze Dell hebt kan dit een probleem geven.
Het enige gratis alternatief is een CD branden met Linux Ubuntu,
ik zou dan de 8.04 adviseren, betrouwbaar en beter voor deze laptop dan de nieuwere 8.10 of 9.04 en dan kun je vrijwel alles weer en het is gratis.

Alleen kun je na installeren beter het Nederlandse Ubuntu forum voor problemen raadplegen want daar zitten meer Linux gebruikers dan hier.
Dus dit is een oplossing als je geen €140,- voor Windows XP CD wilt betalen.

bedankt voor de tip maar het lukt niet. ik heb ook te horen gekregen dat mijn bios instellingen niet goed zijn en ook is er niets goed met mijn geheugen. nogmaals thanks ik zal verder moeten zoeken

everlast68

Hallo,

Gezien het probleem zou ik geen XP kopen met risico dat het alsnog niet werkte.

Er zijn bij Ubuntu 2 CD's te krijgen, een voor eerst testen of de PC geschikt is + installeren en een voor direct erop.
Ik zou de laatste kiezen die meestal minder problemen geeft.

Ook geen nieuwe versie maar 8.04 de lange termijn ondersteuning die betrouwbaar is, want de 8.10 en 9.04 hebben vele dingen waar oudere te traag voor zijn of geen video kaart voor hebben.

De Computer via Bios instelling laten starten van CD speler en als je dan deze erin stopte gaat hij niet de fout op harde schijf starten en vraagt deze eerst de Taal en zo in te stellen.

Op het Ubuntu forum is voldoende uitleg en ondersteuning want ook als je XP CD zou kopen, waar vind je de drivers voor de video kaart en zo?
Ubuntu vind deze zelf of doet een universele die altijd werkte, en later kun je altijd nog een betere online zoeken.

Dus eerst goed lezen en zoeken op dit forum voor je verder gaat, wel de 32 bits Intel versie nemen want die 64 of AMD geven meestal problemen bij Dell.

http://forum.ubuntu-nl.org/

Succes.

Alleen ik heb geprobeerd een nieuwe windows xp er op te ztteen en krijgen dan de melding dat er iets ontbreekt en word de installatie afgebroken.
.

Welke melding precies krijg je en wat zou er ontbreken? Want daar gaat het om!

Geheugen of Bios fout zou kunnen, 2 dingen tegelijk geloof ik niet zomaar.

Goed bedoelde adviezen maar geheugen gaat zelden stuk.
Bios kun je terug zetten, tenzij ze er een wachtwoord op gezet hebben.

Meestal komen dit soort meldingen zoals jij kreeg wegens achter gebleven XP delen die een conflict veroorzaken.
Door Ubuntu te installeren word alles overschreven en is de oude versie en eventueel niet verwijderde virussen ook.

Door de harde schijf hierna te delen kun je het beste op 2e deel van harde schijf XP zetten op het achterste deel wat meestal schoon en minder gebruikte.

Ubuntu en XP dus van beide de mogelijkheden en voordelen gebruiken.

Harde schijf wissen is niet voldoende, omdat je dan alleen de index waar het staat verwijderde, daarom is overschrijven met een voor Windows onleesbare info noodzakelijk als je zekerheid wilt.

Het alternatief is een nieuwe harde schijf want dan is ook geen conflict met oude mogelijk.

Welke melding precies krijg je en wat zou er ontbreken? Want daar gaat het om!

Hallo mrmusic, de installatie is inmiddels gelukt, maar de laptop is ontzettend traag. Bij het opstarten geeft hij de melding: memory write/read failure at 080C0000, read 0C990CE3 expecting 0CE30CE3
decreasing available memory
Hopelijk kunt u mij vertellen wat te doen en of de traagheid hier iets mee van doen heeft.
Alvast bedankt Everlast68

Hallo,

Gezien het probleem zou ik geen XP kopen met risico dat het alsnog niet werkte.

Er zijn bij Ubuntu 2 CD's te krijgen, een voor eerst testen of de PC geschikt is + installeren en een voor direct erop.
Ik zou de laatste kiezen die meestal minder problemen geeft.

Ook geen nieuwe versie maar 8.04 de lange termijn ondersteuning die betrouwbaar is, want de 8.10 en 9.04 hebben vele dingen waar oudere te traag voor zijn of geen video kaart voor hebben.

De Computer via Bios instelling laten starten van CD speler en als je dan deze erin stopte gaat hij niet de fout op harde schijf starten en vraagt deze eerst de Taal en zo in te stellen.

Op het Ubuntu forum is voldoende uitleg en ondersteuning want ook als je XP CD zou kopen, waar vind je de drivers voor de video kaart en zo?
Ubuntu vind deze zelf of doet een universele die altijd werkte, en later kun je altijd nog een betere online zoeken.

Dus eerst goed lezen en zoeken op dit forum voor je verder gaat, wel de 32 bits Intel versie nemen want die 64 of AMD geven meestal problemen bij Dell.

http://forum.ubuntu-nl.org/

Succes.

het installeren is gelukt,

mijn dank

Everlast68

Zit het geheugen wel goed vast?

Defect geheugen zou deze melding ook kunnen veroorzaken maar meestal is uithalen en opnieuw plaatsen voldoende.

Deze zou dan gelijk weer sneller moeten zijn, en ik vermoed dat er slechts 1 van de 2 gemonteerde goed werken.

Zit het geheugen wel goed vast?

Defect geheugen zou deze melding ook kunnen veroorzaken maar meestal is uithalen en opnieuw plaatsen voldoende.

Deze zou dan gelijk weer sneller moeten zijn, en ik vermoed dat er slechts 1 van de 2 gemonteerde goed werken.

Ik heb hem open gemaakt en zag dat er maar 1 geheugen in zit.
dit is dus het probleem denk ik, als ik er 1 bij koop is moet dat dan excact dezelfde zijn als die er nu al in zit.

Alvast bedankt voor de feedback.

en bedankt voor de snelle reactie op mijn vorige vraag.

Everlast68

Welk geheugen er nu in zit en wat je koopt?

Als je langzamer geheugen bij doet word de oude ook trager want de trage bepaalde de snelheid, wel dubbel geheugen maar je krijgt snelheid van trage.

2e hands word het voor leuke prijzen aangeboden en maar net wat je nodig hebt.
Als je met alleen de nieuwe sneller zou werken en met deze oude erbij storingen zou krijgen is het geheugen gedeeltelijk defect, maar probeer eerst maar eens.

Dus zowel alleen nieuwe als beide ingeprikt testen.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan