onjuist ip

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Luitjes,

Ik probeer op de laptop het casema internet te krijgen wat ik ook op de pc geinstalleerd heb. Ik heb momenteel een netwerkje met internet dedeelt maar ik ga deze pc formateren. Maar ik wil dus wel online blijven. Hoe krijg ik nou die melding weg. TIjdens de installatie kan je de verbinding met het modem testen dan geeft ie die melding. hij staat op automatisch ip verkrijgen dus ik snap het niet. heb al ipconfig /renew geprobeert dit werkt niet. ipconfig / release werkt ook niet

tips meer dan welkom

als ik het goed begrijp dan heb je dus een PC waarop het internet "binnekomt" en via deze pc sluit je je portable aan op het internet.
Als dit zo is dan zal je verbinding inderdaad wegvallen.
Je kan natuurlijk je portable installeren zoals je Desktop, en dan je netwerkaansluiting( kabel aansluiting dus) op je portable. Je hebt op dat moment dus even geen netwerk meer.
Of.........

werk je met een router? dan lijkt me het probleem niet aanwezig, dan krijg je gewoon internet via de router (mits alles goed ingesteld is)

Dank voor je reactie, maar je had het misschien iets aandachtiger kunnen lezen. Dan had je begrepen dat ik hem als desktop wil installeren omdat ik de pc wil formateren. Het netwerkje NU werkt perfect met internetdelen en al(zonder router ed). Maar om dus online te blijven zal het internet dus op de laptop binnen moeten komen.

HEt gaat er dus om, de netwerkkaart staat op auto ip verkrijgen en toch zegt de cdrom dat ie een onjuist ip ziet.

Misschien dat ik niet aandachtig genoeg je vraag heb uitgeplozen... maar het is met niet helemaal duidelijk.
Zou je kunnen aangeven hoe je netwerk nu opgebouwd is? als je inderdaad internet delen gebruikt komt dus je kabel (neem ik aan) op je desktop binnen, waarin 2 netwerkkaarten zitten., waarvan er 1 naar je laptop gaat. het enige wat ik kan bedenken is dat je de kabel van de desktop in je portable moet stoppen, daar je niet 2 netwerkkaarten in je portable hebt zitten (neem ik aan)

Ik begrijp het probleem niet.

Ik zeg het helemaal anders:

Ik krijg mijn laptop niet op internet hij is stand alone. geen router ed gewoon rechtstreeks op het modem.

Op de pc werkt het i-net verder prima maar die word nu geformateert...........

Laatst bewerkt:
hoe een lange vraag eigenlijk heel kort kan...;)

Heb je op de laptop de wizard "internet delen" gebruikt?
dan heb je grote kans dat de registers aange"tast" zijn.
Alle instellingen bij netwerkeigenschappen staan wel goed? DNS etc. mocht dit het geval zijn, zou je kunnen proberen je netwerksoftware even te verwijderen en na het opnieuw opstarten deze weer installeren. Volgens de gegevens van Casema. en soms wil het ook helpen om je modem te resetten. ivm het macadres van je andere pc/netwerkkaart.

Ik wilde het compleet hebben omdat ik misschien vermoede dat het probleem ontstond omdat de latop eerder in een netwerkje hing. Anders was jij niet of niet zo snel met de tip gekomen om netwerksoftware te verwijderen. ;)
Het toeval wilde dat ik zelf op het id kwam om te herstarten met tcp/ip uitgevinkt. Dit heeft gewerkt en de laptop zit op het net............

wat een drama :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan