onjuiste indeling - SQL Server 2014 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtsholland

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Hoi allemaal,

ik kom er niet meer uit en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik moet een nieuwe versie van een boekhoudprogramma downloaden en daarvoor heb ik een SQL server nodig.
De download gedaan maar elke keer krijg ik foutmeldingen.
De eerste is "poging om een programma te laden met een onjuiste indeling (Exception from HRESULT: 0x8007000B"

Nu ben ik al twee dagen bezig om dit te proberen op te lossen maar het lukt niet en dat frustreerd nogal....:(

Kan iemand mij uitleggen stap voor stap hoe ik dit probleem kan oplossen?

(btw, ik heb een 64bit systeem en de SQL Server 2014 heb ik ook in de 64 bits gedownload)

ik heb zojuist ook nog even gekeken in mijn programma's.
Daar staan behoorlijk wat Microsoft SQL servers.....
SQL.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg je inderdaad allemaal kado.

Deïnstalleer al die onderdelen eens en verwijder SQL 2014 ook. Ergens in je %appdata% map blijft ook nog wat rommel van de installer achter. Verwijder dit ook. Daarna proberen de server opnieuw te installeren.

Sorry maar na een paar dagen proberen kom ik er nog steeds niet uit.
Zou je mij kunnen vertellen wat ik allemaal moet verwijderen?
En waar ik de %appdata% map kan vinden?

Ik dacht dat ik alles gedaan had maar op de één of andere manier krijg ik nog steeds de mededeling van de onjuiste indeling....

(sorry, ik begin er een beetje groen en geel van te zien...:confused::mad:

UP !!! ( kan ik ergens dit "opgelost" verwijderen? )

Deze vraag is nog steeds niet opgelost en ik kom er niet meer uit.
Waar kan ik de %appdata% map vinden?

Ik heb dringend hulp nodig, ben er al lang mee bezig maar ergens gaat er steeds iets fout.

Alle onderdelen die beginnen met "Microsoft SQL server" verwijderen

Als je via start->uitvoeren (of Win+R) invult %appdata% dan kom je rechtstreeks in een verkenner venster in de Appdata\Roaming map. Ergens bleef er nog een map achter na deïnstallatie die er voor zorgde dat het product niet goed opnieuw kan worden geïnstalleerd. Moet het even uit mijn hoofd doen, omdat de laatste installatie van SQL alweer een paar weken geleden is. Betreffende server is al in productie dus kan daar niet meer mee experimenteren.

Nog even gegoogled. Schijnt vaker voor te komen (ook bij de 2012 versie). Oplossing daar is het uitpakken van de .exe met 7zip of via de parameter setup.exe /X. De setup start je vervolgens vanuit de uitgepakte map.

Hallo RogerS,

Sorry maar het lukt nog steeds niet.
Ik heb alles (naar mijn idee iig) verwijderd, 7zip geinstalleerd, daarna SQL server opnieuw gedownload en uitgepakt met 7zip.
Als 7zip het heeft uitgepakt komt er een .exe bestand wat door dubbelklikken wordt geopend. Wanneer de installatie vordert krijg ik weer het scherm "onjuiste indeling"....

ZUCHT :mad:

ik wil het nu opnieuw proberen met "via de parameter setup.exe /X" maar ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.
Zou je dat aub nog een keer willen uitleggen?

Sorry :o

Zucht. Vanaf een opdrachtregel setup.exe uitvoeren met de parameter /x:pad_naar_waar_je_de_uitgepakte_bestanden_wilt_hebben

dus:
win+R
cmd [enter]
cd naar_de_plek_van_je_setup.exe
setup.exe /x:pad_naar_waar_je_de_uitgepakte_bestanden_wilt_hebben
cd /pad_naar_waar_je_de_uitgepakte_bestanden_wilt_hebben
setup.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan