Onjuiste weergave navigatiebuttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael janshen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Hoi,
Ik heb een website gemaakt met Frontpage maar een aantal navigatiebuttons worden niet juist afgebeeld. Ze werken weliswaar, maar het ziet er gewoon niet uit. Het gaat om buttons in de hoofdnavigatiestructuur als dieper in de site. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het foutief opslaan/ naam wijzigen van webpagina's maar zeker weet ik het niet. Zou iemand me kunnen helpen hiermee? de url van mijn site: www.climaxtravel.nl

Thanx

Michael

Dat heb je met van die 'websitemakendeprogamma's'
Die doen altijd 'iets' maar nooit wat jij wilt.

Open de pagina met kladblok en controleer de html-codes. Dan weet je zeker of er wat fout zit en zoja wat er fout zit.

Kan je eventueel een prtscr maken van hoe die pagina er in werkelijkheid zou moeten uitzien?

Navigatiebuttons

Dat is het hem nu juist....in de html zie je niets. Volgens mij komt dit omdat het gaat om de navigatiestructuur en de html betreft alleen de pagina opmaak. toch?

Ik zou echt niet weten wat ik er nu nog aan zou kunnen doen dan de hele pagina opnieuw opbouwen en hopen dat de navigatiebutton het nu wel zal doen.

Of zie jij nog andere opties?

PS: de navigatiestructuur op de homepage zou er hetzelfde uit moeten zien. Zoals bovenliggende buttons (interactive) is de vreemde eend in de bijt.

groet,
Michael

Nogmaals: controleer de html codes.

html zegt normaal gezien alles over je webpage, html, links, etc...
Het enige wat niet door html wordt bepaald is, als de htmlcodes ergens naar verwijzen, datgene waar ze naar verwijzen.

Als je een webpage maakt heb je twee mogelijkheden: oftewel maak je hem volledig met html...
Oftewel, begin je met een programma zoals publisher of frontpage, maar dan moet je er rekening mee houden dat dat programma niet altijd exact zal doen wat jij wilt en dan zal je de dingen die verkeerd zijn moeten aanpassen met html-codes.

Als ik jou probleem goed begrijp, zijn er twee mogelijke opties:
De eerste, en ik denk da thet die is, is dat die 'buttons' gewoon uit htmlcodes zijn opgebouwd... Met andere woorden, het is bijvoorbeeld de htmlcode die zegt hoe de kader van de 'button' eruit moet zien met daarin het woord dat op de button moet staan. In dat geval wordt de hele button bepaald door de htmlcodes en hoef je die enkel aan te passen.

In het andere geval maakt frontpage gebruik van een bestand dat als 'button' dient. Bijvoorbeeld een afbeelding, die eveneens een 'link' is met daarover het woord. Ook in dit geval staat in de htmlcodes welke afbeelding dit is. Het enige verschil is nu dat de htmlcodes geen 'controle' hebben over dat bestand/afbeelding. Als die afbeelding niet beschikbaar is of wordt verwijdert worden ze dus niet meer weergegeven op de webpage. Kijk dus naar de htmlcodes van je webpage voor je ze upload. Dan zie je waar het bestand zich op jou computer bevindt (vermoedelijk ergens in de mappen van frontpage). Dan kan je dat bestand uploaden en in de htmlcodes van de geuploade webpage kan je dan de 'link' aanpassen.

Veel suc6!

500 kb?

thanx, mensen

maar hoe kom je erbij dat er plaatjes van 500 kb op de site staan. Meeste zijn gecomprimeerd tot 23 kb. ben benieuwd, laat maar es weten.

grt,
michael (www.climaxtravel.nl)

thanx, mensen

maar hoe kom je erbij dat er plaatjes van 500 kb op de site staan. Meeste zijn gecomprimeerd tot 23 kb. ben benieuwd, laat maar es weten.

Sorry, foutje van mij....
is geen 500 kb................... maar zelfs 1,8 MB
http://www.climaxtravel.nl/images/PICT0107.JPG

Eerste pagina: R-klik op plaatje -> eigenschappen en ziet.

Scrollen gaat dus ook niet soepel door de beeldopbouw van die grote kb waardes.
En je zult heel veel dataverkeer hebben,
moet je straks bijbetalen.

Doe maar eens R-klik op plaatje -> afbeelding bekijken en ziet... heb je wel twee beeldschermen nodig om heel het plaatje te zien.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan