Onjuiste weergave van mijn schijf inhoud?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daves1331

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2011
Berichten
4
Ik weet niet of het in deze sectie thuishoort of ergens anders, verplaats mijn vraag anders naar de juiste sectie. :)

Mijn vraag luid als volgt ;

Ik heb een pc met een harde schijf van rond de 500 GB deze had nog 157 GB vrij ruimte en de rest was gevuld met bijna allemaal spellen Steam en EA downloadmanager.

Ik heb doordat ik helaas geen virus scanner of ander soortgelijk programma heb, een hele vervelende probleem gekregen; er infesteerde zich een hardnekkige malwareprogramma op mijn pc waardoor ik geen enkele programma meer kon openen en zelfs niet internet explorer open kreeg, het hele scherm ging gewoon niet open..
Ten einde raad heb ik mijn windows vista opnieuw geiinstalleerd. helaas geen back-up gemaakt omdat ik niet zo goed wist hoe dat nou precies werkt. Vond het ook niet zo erg om bepaalde gegevens kwijt te zijn. er zijn ook geen herstelpunten te ontdekken om op terug te vallen.
Na succesvol opnieuw Windows vista te hebben geiinstalleerd en de instellingen van mijn pc weer te hebben ingesteld kwam ik tot een vreemde ontdekking:

Als ik naar mijn harde schijf C:\ kijk zie ik dat deze nog steeds 157GB vrije ruimte heeft maar als ik deze open zijn in geen wegen of velden zijn mijn bestanden van Steam of mijn spellen te vinden! Hoe kan dit ?:confused:

Er zijn geen snelkoppelingen van mijn spellen of andere programmas op mijn bureaublad, alleen de prullenbak, Internet Explorer icoon en mijn computer zijn zichtbaar..Ook als ik bij de optie "programmas verwijderen" kijk zie ik absoluut niks staan alleen de driver van mijn videokaart en een paar standaard windows programma's. Er staat niks verborgen ofzo.
Wat ik dus wel zie is bij mijn computer dat mijn C:\ schijf nog steeds dezelfde 157 GB vrije ruimte aangeeft en ook als ik op eigenschappen van de C:\ schijf klik en een visuele afbeelding krijg van mijn harde schijf zie ik de 2 kleuren 1 voor de gebruikte ruimte ( 289GB ) en 1 kleur voor de vrije ruimte ( 156GB ) staan ...
Maar echt, er is als ik de schijf open helemaal niks te zien van bestanden van mijn spellen alleen de standaard mappen van windows enz.

Ik durf niks meer te doen eigenlijk..in de zin van het opnieuw installeren van al mijn spellen en steam omdat ik bang ben dat ik straks 2x dezelfde programma's ga installeren en de shijf propvol ga vullen...

Wie o wie begrijpt mijn probleem en wil mij hierbij helpen? Mijn dank is groot alvast!
 
bedankt voor het snel reageren , Ginojo...
2 partities : C:\ en D:\ (RECOVER) genaamd deze is 20,4 GB waarvan er 16,3 GB vrij ruimte is... als ik die open staat er ook niks bijzonders. Daar maak ik me ook niet zoveel zorgen over.
Durf nog steeds niks te doen met de C: \ ik ga deze nu defragmenteren wat heel lang duurt en ga ondertussen naar mn werk, hopenlijk als ik thuis ben is er misschien wel het een en ander correct weergegeven.. we zullen zien in de tussen tijd houd ik het forum in de gaten.
 
Je hebt opnieuw geïnstalleerd.

Hoe?

Ik vermoed dat er op je pc een map aangemaakt is met Windows.old
Hierin staat je oude installatie.
Kijk dat eens even na.

Heb je wel de oude installatie helemaal verwijderd?
Ga dan eens naar schijfbeheer.
Er moet daar dan niet beheerde ruimte zijn.
Deze kan je partioneren/ en formateren.
 
Overigens wel meteen een virustscanner er op gezet?
 
Zo kom net thuis., bedankt voor de reacties alvast, niet gedacht dat er mensen zouden reageren, ik stel het zeer op prijs.
@ Aptjeom je vragen te beantwoorden en om zo jou een duidelijk beeld te geven voor een eventuele oplossing het volgende:

stap 1.
de installatie : ik heb een windows vista cd geleend van een vriend, cd erin gedaan en gedrukt op installatie maar mijn eigen product key ingevoerd. Vervolgens werd vista naar mijn idee geiinstalleerd want hij gaf aan dat het onderdelen aan het uitpakken en installeren was. ( ok kon hierna wel op internet nadat ik de driver van mn netwerk kaart had geiinstalleerd via D:RECOVER DRIVER )

STAP 2.
hulp gevraagd hier op het forum , dus nog niet erg veel kunnen doen.

STAP 3.
gezocht naar WINDOWS.OLD deze kon ik pas terugvinden via de zoekopdracht van windows. Hier vond ik de WINDOWS.OLD ( in het blauw geschreven ) Ik zag hier alles terug wat ik had geiinstalleerd.

Dus wat moet ik nu doen ? Wat zijn mijn vervolg stappen ? ALvast bedankt voor de hulp..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan