onleesbaar BMP bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
IK bezit bepaalde bestanden BMP die ik niet kan openen, als ik de eigenschappen bekijk zie ik dit : zie afbeelding

afbeelding

zie afbeelding

Bijlagen

• picture.gif
    picture.gif
    62,2 KB · Weergaven: 198
Kun je die bitmap wel met een ander grafisch programma openen, bijv. Photoshop, Paint Shop Pro of IrfanView?

Guus.

En die afbeelding die jij geplaatst hebt geeft aan dat jij het wil openen met quicktime.
Probeer het eens te openen met het stukje software paint dat in windows zit.

Rechtsklik op het bmp bestandje en klik op Preview(weergave).
Dan zie je vanzelf waarmee Windows het bestand opent.

Ik zie bij de eigenschappen van je bmp, dat er Franse woorden in voorkomen, bij:

Gemaakt: samedi(zondag)
Gewijzigd: jeudi(dinsdag)
Geopend: mercedi(woensdag)

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

Ik zie dat er Franse woorden in voorkomen, bij:

Gemaakt: samedi(zondag)
Gewijzigd: jeudi(dinsdag)
Geopend: mercedi(woensdag)
Hij heet blijkbaar niet voor niets Eric van België. Zelfs zijn computer is tweetalig.

:D

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Hij heet blijkbaar niet voor niets Eric van België. Zelfs zijn computer is tweetalig.:D
Guus.
Wat ben je toch slim, Guus!:thumb:
Ja, dat heb ik ff over het hoofd gezien.

(Maar één taal moet toch wel voldoende zijn, niet?)

Dennis.

ja

ja dat is vreemd, mijn PC XP is Nederlandstalig en het komt gedeeltelijk in frans hahaha.

Ja ik heb het kunnen openen met irvan view maar welk soort BMP's zijn dit dan ?
Met de gewone photo-editor van XP kan men ze niet openen.

Re: ja

Geplaatst door ericvanbelgie
Ja ik heb het kunnen openen met irvan view maar welk soort BMP's zijn dit dan ?
Met de gewone photo-editor van XP kan men ze niet openen.
Stuur eens zo'n bitmap mee als bijlage. Die uit je voorbeeld is maar 25 kB, dus dat kan wel. Dan kunnen anderen hier even kijken of ze hem met hun photo-editor van XP wel kunnen openen. (Ik gebruik zelf nog Windows 98, dus ik heb die editor niet.)
Als zij dat wel kunnen, dan ligt het dus aan jouw photo-editor.
Met de bitmaps zelf lijkt niks mis te zijn als je die in IrfanView kunt openen.

Guus.

Laatst bewerkt:
ericvanbelgie,

Zodra ik op je bijlage klik opent XP de bijlage met Paint. Dan weet je dat nu ook.

Die afbeelding stelt toch een leesbril voor?
(de afbeelding is niet al te groot weergegeven namelijk)

Dennis.

ja

Ik bezit een programma om foto's in 3d te zetten, in dit programma zijn er een 100 tal VB van voorwerpen zoals BV deze leesbril, het zijn allemaal BMP bestanden, het probleem is dat je zelf eigen BMP bestanden kan invoegen in dit programma maar welke soort BMP bestanden dan ?

Om dit te weten moet ik eerst en vooral weten hoe één van deze BV leesbril het juiste formaat is ?
In welke soort BMP formaat moet ik dan opslaan om dezelfde eigenschappen te hebben wat nogmaals de bestanden kunnen niet geopend worden in photo editor dus het zijn geen gewone BMP formaten ?

ericvanbelgie,

Jammer genoeg ben ik zelf geen expert op dat geebied.
Ik weet niet of je Paint hebt, maar daar kun je de verscheidene soorten BMP's zien wanneer je op het punt staat om de optie "opslaan als" te gaan doen.

Hoop, dat wij interacties van anderen kunnen krijgen om zo je verder te kunnen helpen.

Dennis.

Re: ja

Geplaatst door ericvanbelgie
In welke soort BMP formaat moet ik dan opslaan om dezelfde eigenschappen te hebben wat nogmaals de bestanden kunnen niet geopend worden in photo editor dus het zijn geen gewone BMP formaten ?
Het is inderdaad geen gewone .bmp, maar het is wel een .bmp en daarmee bedoel ik een OS/2 of Windows Bitmap.
(@ DENNIS90: Het is misschien een beetje verwarrend, maar ALLE grafische bestanden waarin met pixels wordt gewerkt zijn bitmaps - dus ook jpg's, gifs, etc. Alle bestanden waar Paint mee om kan gaan zijn dus bitmaps.)
Wanneer ik het bestand in Microsoft Photo Editor wil openen, lukt dit bij mij ook niet.
Ik krijg dan de melding "Onbekende bestandsindeling".
Ik kan het bestand wél openen in Paint Shop Pro en IrfanView.
Wanneer ik dat doe en het vervolgens in dezelfde bestandsindeling opsla, als .bmp dus, kan ik het daarna wél met Photo Editor openen.
Wanneer ik naar de eigenschappen van het bestand vóór en na opslaan met PSP/IrfanView kijk, is alleen de bestandsgrootte anders. Ervóór 26 kB en erná 19 kB.
Je schrijft dat dit een voorbeeld uit een 3D-programma is.
Ik neem dus aan dat die verdwenen 7 kB de 3D-informatie bevatte.
Blijkbaar kunnen Paint Shop Pro en IrfanView dus wél met die extra informatie overweg, waardoor ze het kunnen openen, en kan Photo Editor dat niet.
Je hoeft het bestand dus niet als een ander soort bitmap op te slaan om het met Photo Editor te openen. Je moet het met een ander programma als Windows Bitmap (.bmp) opslaan.
Of en hoe je van gewone bmp-bestanden met dat 3D-programma 3D-afbeeldingen kunt maken, zul je zelf uit moeten vinden.
In de bijlage het bestand dat nu wel met Photo Editor te openen is.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan