Onleesbare lettertekens in Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
167
Hallo allemaal, ik heb een probleem met de letters op internet, er verschijnen onleesbare tekens of vierkantjes in plaats van een letter op sommige plaatsen
Nu ben ik al overal gaan proberen dit weg te krijgen maar het lukt me niet, ( de letters zijn trouwens ook iets anders ze zijn nu iets dunner)

Ik heb ook al een virusscanner laten lopen, ik heb ook al bij internetopties>extra>algemeen de lettertypen proberen te veranderen, maar ook dit lukt niet.
Ik ben via Beeldscherm>instellingen>geavanceerd> en daargekomen heb ik verschillende beeldstellingen gemaakt, maar dit helpt ook niet

Dit is gisteren allemaal begonnen doordat ik twee harde schijven op mijn systeem heb gezet waarvan de HD die ik van een andere pc bij mij erin heb gezet waarschijnlijk kapot is, ik kon op die andere pc geen partities maken (ik ben hier een week of 2 a 3 een andere topic over begonnen), dus heb ik hem gisteren in mijn eigen pc ingebouwd, en ook nu liep het niet helemaal goed maar ik kon op een gegeven moment wel partities maken, maar toen bleek dat hij dat op de bestaande HD had gedaan van mijn eigen pc, ik had ze alletwee aangesloten wat ik misschien niet had moeten doen, want op het moment dat ik de (waarschijnlijk) kapotte HD weer eruit had gehaald en mijn eigen pc weer wou opstarten deed hij het niet meer, hij gaf aan dat er geen besturingssysteem op stond.

ik ben toen met de 6 opstartdiskettes opnieuw gaan installeren en dit is me dus wel gelukt alleen sindsdien zit ik met bovengenoemde probleem

Ik heb zojuist ook sfc /scannow uitgevoerd, maar niks

Wie weet de oplossing????
:confused:
 
Laatst bewerkt:
Bij Beeld in IE ook al gekeken qua Tekengrootte (normaal) en bij Codering moet staat West-Europees (Windows) Ik weet 't, is eigenlijk een te simpel antwoord, maar het hoeft maar een klein dingetje te zijn en om dit uit te sluiten dat hier de fout zit.
 
Gezina bedankt voor de tip, maar dit had ik al geprobeerd en daar reageerde hij niet op.

Naderhand heb ik de tip van gozo geprobeerd, en het lukt op deze manier ook niet, het loopt allemaal goed totdat ik de windows xp pro erin doe.
de cd schrijft geen info over, ik doe de cd erin maar hij start niet op. ik krijg het scherm waar hij naar de cd vraagt en daar staat onder in de balk dit:
C:\WINDOWS\Inf\i386, dit is waarschijnlijk waar hij de info vandaan moet halen, maar hij doet niks

In ieder geval ook bedankt.
Het is nu al laat ik ga naar bed, maar morgen ga ik het toch nog eens bekijken.

Ik laat nog van mij horen
 
Installeer XP opnieuw, en vooraf de partitie formatteren, dan ben je van je probleem af.


groetjes speedtouch
 
Geplaatst door gezina
Bij Beeld in IE ook al gekeken qua Tekengrootte (normaal) en bij Codering moet staat West-Europees (Windows) Ik weet 't, is eigenlijk een te simpel antwoord, maar het hoeft maar een klein dingetje te zijn en om dit uit te sluiten dat hier de fout zit.

Ik had deze twee handelingen al uitgevoerd en ik dacht zonder resultaat.
De tekengroote werkte wel, maar die vreemde onleesbare tekens waren niet weg, de codering had ik ook veranderd maar ik had toen liggen slapen of niet goed opgelet, en ik wist eigenlijk niet op welke instelling hij ingesteld moest worden.

Maar vanmorgen heb ik nog eens de codering veranderd naar West-Europees zoals jij schrijft, want die stond geloof ik op unicode,
en je raad het de lettertekens waren weer goed!

Dus ik hoop dat ik de tip van Speedtouch niet hoef uit te voeren, door C te formateren.

Alleen nu een ander vraagje hierover, weet jij of iemand anders of de automatische selectie bij de codering optie ingeschakeld moet zijn of niet?
 
Bij mij (XP HOME SP1) staat het zo vanaf de installatie (ruim 3/4 jaar inmiddels).

attachment.php
 

Bijlagen

  • codering.jpg
    codering.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 64
Geplaatst door assaas
Naderhand heb ik de tip van gozo geprobeerd, en het lukt op deze manier ook niet, het loopt allemaal goed totdat ik de windows xp pro erin doe.
de cd schrijft geen info over, ik doe de cd erin maar hij start niet op. ik krijg het scherm waar hij naar de cd vraagt en daar staat onder in de balk dit:
C:\WINDOWS\Inf\i386, dit is waarschijnlijk waar hij de info vandaan moet halen, maar hij doet niks

Als je de cd er in doet moet je naar je cd-romspeler gaan dus bv E:
E:\I386\IEXPLORE.EX_
 
Geplaatst door gezina
Bij mij (XP HOME SP1) staat het zo vanaf de installatie (ruim 3/4 jaar inmiddels).

attachment.php

OK ik zie het al bij jou staat de automatische selectie ook niet aangevinkt

groetjes
 
Geplaatst door Jozo


Als je de cd er in doet moet je naar je cd-romspeler gaan dus bv E:
E:\I386\IEXPLORE.EX_

Ok op deze manier is het gelukt, maar ik zie geen verandering.
Ik denk eigenlijk dat het wel goed is

Bedankt

gezina, ik had hem ook op deze manier staan zoals jij het op de afbeelding hebt staan, ik ben eigenlijk wel tevreden hoe mijn pc nu is afgesteld?
Misschien lijkt het allemaal een beetje vreemd omdat ik gisteren geformateerd hebt.

Ik heb een ander vraagje aan jou gezina, hoe krijg jij die afbeelding zoals jij die hier zojuist neergezet hebt,
ik weet niet hoe dat moet, kan je mij het even leren?
 
Vet off-topic maar goed.

Gedrukt op de knop Printscreen, met Ulead PhotoImpact geopend middels klik op Edit en dan Paste, bijgesneden+tekstje, opgeslagen als JPG. In Helpmij klik op Reageer op bericht, onderaan (Bijlage toevoegen) op bladeren geklikt, afbeelding op pc gezocht (niet groter dan 100 kb), en vervolgens op plaats bericht gemept.(niet op Eerst bekijken klikken want dan wordt je plaatje niet zichtbaar, waarom weet ik ook niet)

Dat kan ook makkelijk met het gratis progje IrfanView, druk op PrintScreen-toets (toetsenbord) van hetgeen wat je wil zien, open IrfanView, klik op Edit/Paste, met ingedrukte linker-muisknop snij je de afbeelding bij, klik dan op Edit/Crop selection. Met Options/Resize kan je nog de grootte aanpassen. Tot slot klik je op File en dan Save as, .jpg is gebruikelijk. Blijf onder de 100 kb als je deze upload naar hier, te vinden als je klikt op Reageer op bericht, klik dan op Bladeren bij Bijlage toevoegen.
 
Bedankt, en mijn probleem is ook nog eens opgelost,ik ben hier dus duidelijk weer een stuk verder geholpen.

p.s. soms is een vet of-topic wel eens leuk.

je moet soms de regels eens overtreden, zoals het ook leuk was als je vroeger in een boomgaard met appels, een aantal appels gapte zodat je na een uurtje met barstense buikpijn rondliep
Dit mocht eigenlijk ook niet maar het gaf wel wat "ontspannende" spanning
Altijd maar volgens de regels leven is soms saai!

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan