online agenda in iframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik ben bezig met het maken voor een website voor een homeopaat. Zij wil een online agenda waar cliënten zelf hun afspraak in kunnen plannen. Die heb ik aangemaakt bij Supersaas. Volgens Supersaas (www.supersaas.nl) moet hij middels een iframe binnen te halen zijn in mijn website. Dan is de agenda inderdaad wel zichtbaar. Maar ik kan niet inloggen om een afspraak te maken. Dan krijg ik de melding dat mijn browser daarvoor cookies moet accepteren. Terwijl het allemaal prima werkt als ik de agenda in de browser gewoon rechtstreeks benader via de url. Ligt dit nu aan mijn website, aan de server waar deze (nu) op staan of aan de browser? Hoe los ik dit op? De pagina is nog niet zoals hij moet worden (en de website is verder ook nog niet klaar), maar om te proberen heb ik hem even online gezet: http://members.tele2.nl/mlvdmark/testmap/agenda.htm. De htm code die ik in het iframe heb staan is:
PHP:
<iframe id="$NAME" name="$NAME" src="http://www.supersaas.nl/schedule/gerdazaalberg/praktijk" width="$WIDTH" height="$HEIGHT" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0"></iframe>

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat het bij wel werkt.
Ik krijg de agenda te zien en wanneer ik erop klik wordt ik keurig door verwezen naar het inlog scherm. Daar kan ik natuurlijk niet verder.
Mogelijk dus een browser instelling?
Het frame is bij mij overigens wat te klein voor de agenda.
Mooi systeem overigens.
Is het zo inloggers alleen kunnne toevoegen, of kunnen ze ook wijzigen en verwijderen?
Dat lijkt me wat lastige complicaties geven.
mvg leo

Ik kom ook wel in het inlogscherm terecht. Maar als ik dan de inloggegevens ingevoerd heb en doorklik, Krijg ik dus die melding. Bij mij pastte het Iframe precies. Maar bij mijn moeder krijg je nét scollbalken. Bij haar is het echter niet storend. Bij jou wel? Misschien moet ik dan tóch besluiten gewoon een linkje te maken en geen Iframe te gebruiken.......?

Wat mensen wel en niet kunnen veranderen kun je trouwens allemaal zelf instellen. Ik heb het zo gedaan dat mensen wel een afspraak kunnen invoeren, maar hem niet kunnen meer kunnen weghalen of veranderen.

Nogmaals mooi systeem.
Doet de gratis versie dit allemmaal, of heb je de betaalde versie?
Hoort de inlog procedure en het gebruikersbeheer ook bij de agenda?
De scrollbalken zie ik niet meer.
Had je het inlog probleem ook al opgelost?
ws kun je daarvoor bij supersaas support terecht.
mvg leo

Het probleem bleek inderdaad bij SuperSaas te liggen en zich alleen bij Internet Explorer voor te doen. 't Is inmiddels opgelost. Ze waren blij dat ik ze er attent op maakte. En ik maar denken dat ík iets fout gedaan had......zó veel ervaring heb ik nog niet.

Deze online agenda is nieuw en nu nog gratis. Over een tijdje moet je gaan betalen voor de versie zonder reclame. Maar de versie met reclame (zoals ik nu gebruik) blijft als het goed is gratis. Alles hoort erbij; het is een kant en klaar systeem, dat je naar eigen wensen en layout in kunt stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan