online bestelbon versturen via email

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik kampers

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Berichten
14
ik ben een online-bestelbon aan het maken ik heb een userform aangemaakt die info verzameld en heb een knop er aan toegevoegd om deze bestelbon per email te versturen, maar als je op deze knop drukt gaat steeds outlook open en er zijn veel mensen die niet met outlook werken maar via g-mail of Hotmail. heeft iemand een idee hoe dit op lossen is?
grts erik Bekijk bijlage test bestelbon.xls Het wachtwoord voor aan de macro's te kunnen is jorren1232456789
 
Dit werkt in feite hetzelfde als de mailto: optie op een webpagina. Windows wordt dan doorgestuurd naar je standaard mailprogramma (bij jou dus Outlook). Helaas zal dit niet werken voor de mensen die enkel webmail (hotmail, etc.) gebruiken.

Persoonlijk zou ik het formulier online laten versturen naar je eigen webserver. Desgewenst kun je er daar een email van maken en die alsnog versturen.
 
Je hebt geen invloed op de software die de websitebezoeker wel of niet installeert. Dus langs die kant kun je het niet oplossen.

Zie ook mijn vorige post. De enige oplossing is het formulier rechtstreeks via je eigen server versturen en niet via het systeem van de klant. Dit is trouwens design technisch ook een chamantere oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan