online forum website

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojo96

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Is er een website waar je een eigen forum kunt aan maken en bewerken? Het bewerken moet wel redelijk makkelijk kunnen.
Of moet je dan zelf een forum maken?

www.yourbb.nl
Is php 3.0.
Is best simpel ik kan je er wel mee helpen.

geen codes html php hoef je geen kennis van te hebben en ziet er professioneel uit

Dan moet je de permisses instellen.
Dit vind ik zelf ook het lastigst, ik heb hier lang mee geklooid maar uiteindelijk is het gelukt.

Dit is zeer moelijk om uit te leggen.
ik kan je misschien helpen via teamvieuwer?
dan kan ik je op afstand helpen.

Het is al gelukt! Zelf vind ik het een erg mooi forum geworden, maar ik heb nog een vraag (natuurlijk). In de lay-out kun je boven in op een balk met knoppen drukken: Inloggen | Registreren | Forum˅ | Zoeken˅ | Links˅. Hoe moet ik nu bij Links˅ linkjes toevoegen?
En nog een vraag: Hoe krijg ik in de header Glacier Style weg?

Je hebt denk ik een lay out gedownload? Misschien kun je in de lay out iets veranderen, zodat je daar je eigen tekst neerzet.

Dat is een thema die jij heb geïnstalleerd.
Ga eens naar beheer en dan forum instellingen daar kan je je eigen banner in plaatsen.
zie je je eigen banner niet dan ondersteund die styl het niet kies dan een ander :).

Helaas kan het niet veranderd worden:(. Ik ben nu opzoek naar een andere stijl.
Weet iemand ook nog een forum waar je geen reclame hebt en het gratis is?. Het is namelijk best storend de reclame.

Je kunt natuurlijk zelf phpbb op je server installeren, dan heb je er de volledige controle over. Phpbb is gratis en open software.

Gratis wil zonder reclame, zul je even opzoek moeten gaan naar een gratis host. Die geen reclame plaatst.
www.v3host.nl is wel goed, maar je moet wel minimaal 15 posts hebben op het forum (je zult dus even het forum moeten onder spammen, maar dan kan je wel registeren)
Voordat je een account hebt van je weer een paar minuten verder, ik heb mij zelf ook net geregistreerd.

Vervolgens kan je phpBB installeren, je moet wel een mysql database aanmaken, maar dat kan via het beheerpaneel directadmin.
Als je account hebt ga je gewoon naar www.v3host.nl en klik je op: 'sign-in' nu vul je gebruikersnaam en wachtwoord in, die je hebt gekregen via de mail.
Vervolgens klik je op: 'MySQL Management' en klik je op: 'Create new Database' verzin een naam, en een wachtwoord voor de database.
Zo nu heb je een database.
Volg vervolgens deze stappen, om phpBB te gaan installeren: http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=101&t=500

Joep

@maarten2010.
Dit topic is al vijf maanden oud oplossing zal dus al wel gewerkt hebben.
Let even op wanneer je iets omhoog schopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan