Online game hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onlinemaffia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2013
Beste,
Ik ben bezig met 3 andere vrienden aan een spelletje. Het word een maffia spel (ja alweer :p) nou lukt ona wel dat je kan lopen en dat soort dingen, maar we willen over op online.

Wat we willen is dat je elkaar op de kaart kan tegen komen. Ik heb geen idee hoe ik dit moet maken :$
Vandaar dat k geen befinnetje heb.

Kan iemand me (op weg) helpen met het maken van online?

Sorry als het verkeerd staat, ik weet gewoon niet welke taal het word :)

Alvast bedankt!

Mvg Team maffia-online Erik

De kunst is om ergens een centraal deel te programmeren dat de positie (en andere zaken) van alle spelers bijhoudt. Dit wordt dan jullie gameserver. Alle spelers verbinden met de gameserver en krijgen op die manier de positie van de andere spelers door

Ja maar dat Is juist de vraag Joe maak je zo centraal punt? Is dat profaneren of een server kopen?
Want wij houden het liever op internet game en niet op pc. Snapt u?

Iniedergeval bedAnkt voor u antwoordt en tijd.

Mvg Erik

Een maffia spel zeg je?
wat dacht je van mijnmaffia.nl...
En als je dat niks vindt. Heb je verstand van programmeren. zoja, wat dan?

html kan k javascript (niet erg goed maar wel beetje:P) verder kan ik php (inlogscript enz lukt wel dus zover kom ik wel het spel zelf lukt ook wel alleen weet ik niet hoe het online moet, hoe die code moet worden en de database enz.)

mvg Erik

Het gaat via een zogehete data persistence. Het is niet moeilijk om het te begrijpen en zeker
niet om toe te passen. Het slaat variabelen op die je zelf kunt instellen.

var geld = 100,000

Dit kan hij dus opslaan.

dat begrijp ik, qua gegevens opslaan zoals geld en levens enz snap ik het. een map lukt ook nog wel, maar dan dat andere mensen op jou map komen, die snap ik niet :$

mvg Erik

Het word een maffia spel (ja alweer )

Het is meer "goh worden die dingen nog gespeeld?" :-)

Het idee van een gameserver is dat die server alles beheert wat de speler niet zelf kan of mag afhandelen (vanwege het valsspelen).
De server begint met een bepaalde uitgangspositie en stuurt die status door naar de clients die vervolgens een mooi tekeningetje maken van de omgeving waar de speler zich volgens de server nu bevindt. De speler doet een zet, de data wordt naar de server gestuurd, de server kijkt of het een legale zet is en zoja dan werkt hij de gegevens bij en stuurt de nieuwe data naar alle spelers, die daar vervolgens hun tekeningetjes mee bijwerken voor zover dat nodig is.

Er is dus geen sprake van "jouw map", jij zit op "de map", net als alle andere spelers, en de gameserver houdt bij wat elke speler aan het doen is.

Maar over het algemeen is het idee van ene gameserver echt het allerkleinste probleem. Wat worden de spelregels, hoe ga je de beschikbare items beheren, toevoegen, controleren, tekenen, hoe bepaal je de effecten van wapens, items, hoe regel je het eeuwige probleem van "ik wil dat elke uur geld wordt uitgekeerd" (ook zo'n "dit is niet het probleem" vraag).
Heb je al nagedacht over hoe het spel in 'n werk moet gaan? Want "het moet een maffiaspel worden" is geen plan, dat is een einddoel zonder definitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan