Online 'game' via VB.net

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowano

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
Hallo,

ik wil graag een spel maken waarbij je online tegen 'n andere speler kunt spelen,
ik wil graag in het begin een kruisje bolletje maken, en dan later misschien dammen ofzo (als kruisje bolletje mogelijk is zal dammen niet veel moeilijker zijn denk ik):P

maar ik weet niet hoe je een string door kunt geven aan een site (wel hoe je hem kunt lezen), zodat de ander ziet wat jij hebt gezet en omgedraaid

ik vermoed dat het mogelijk moet zijn omdat je ook bijvoorbeeld met een browser in je form een vraag kunt stellen in deze site... dus denk ik dat wat ik vraag ook wel mogelijk is...:)

als er iemand is de me verder kan helpen of een site weet waar ik verder kan komen hoor ik het graag:d

ik denk gebruikt te moeten maken van een form in html op de site met een php code, mensen die hiermee ervaring hebben zijn ook welkom

groetjes rowano:P

Misschien beetje idiote oplossing:

Je kunt er ook gewoon een webapplicatie van maken en dan in je VB.Net form gewoon een Webbrowserobject plaatsen. Maarja, dan heeft je VB.Net programma eigenlijk geen functie meer....

hallo,

het is inderdaad mogelijk,
maar het is de bedoeling dat je alleen de string
(bijv: "00;01;02;10;11;12;20;21;22") te verzenden en niet het programma in een browser-taal te schijven...

mvg rowano

Heeft jouw vraag iets met sockets te maken?
Al heb ik zelf persoonlijk geen flauw idee hoe dat dan weer werkt.:o
Succes.

hallo,

dit heb ik al eens eerder geprobeerd, maar het is niet gelukt...:(
(zie: chat (het is een chat ipv een game));)
de link verwijst naar JavaScript, welke je op het internet opslaat en niet op je eigen pc

ik wil echter dat je een '.exe maken in VB (zoals je in elk ander project een form maakt), deze moet dan communiceren met een website :confused:

neem msn als voorbeeld: je hebt een programma opgeslagen op je eigen pc deze communiceert met een programma op het internet, welke daar weer berekeningen etc mee doet en weer gegevens terugstuurt...

ik hoop dat ik het wat duidelijker heb gemaakt:)

groetjes rowano:d

nee,
vb is er te traag voor denk ik, ik denk dat het in C# of JS geschreven is...
maar dat ken ik niet zo goed:(
maar VB zou het toch ook moeten kunnen aangezien er ook een webbrowser bij de controls staat waarmee je ook kunt communiceren met een server:confused:

mvg rowano

Voor zover ik weet kun je maar op een manier infomatie doorgeven aan een website vanit een lokaal programma, namelijk een http-request afvuren (lees: browsen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan