googelen is toch het beste...
ik zal even kijken of ik wat voor je kan vinden, maar wees gewaarschuwd:evil: het kost echt heel veel tijd en geld om al een gewoon spel te maken met vb, laat staan een online spel. ook heb je een eigen server nodig, die moet je kunnen beheren, moet je ook googelen (ik kan je misschien daarbij een beeetje helpen, maar niet echt) en aan een beetje vbs (kan ik overigens ook een beetje

) heb je dan niks... ik heb wel eens simpele vb progjes bestudeerd, ik snapte er meestal geen bal van, en een heel spel (heel simpel en saai en stom spel) heeft me een uur gekost om alleen maar even door te kijken zonder te lezen...
Ik kan je aanraden om het overigens in C++ te doen, daar weet ik verder niks van, maar ik hoop dat het dan beter werkt en je er meer mee kan.
Ik zal ff voor je googlen
Ok als je vb games intypt bij google krijg je heel veel open source spelletjes, bestuurdeer die eens, als je dat kan moet je zelf maar eens zoeken naar connecties maken met servers en het sharen van docs en variables etc.
OF::
Doe het iets simpeler, ga flash leren, en laat tibia, maplestory, runescape, WoW etc over aan de proffesionals, en begin zelf met een soort "habbohotel", dat is veel en veel simpeler. Ook kan je zoiets maken in Java, dat is weer een ander verhaal, en als je het het allersimpelst wil doen, dan leer je het makkenlijkste programmeer programma wat er bestaat (nogsteeds erg pittig, maar als dat niet zo was zou je er geen spel mee kunnen maken) namenlijk gamemaker (gamemaker.nl) daarmee kan je online multiplayer games maken, dus wat jij wilt, maar daarvoor moet je hem ff registreren (15 euro) en maak dan je spel!!!!!!!