hey, weet iemand hier een antwoord op?
Ik heb dus een msdos game gemaakt, waar je character een '@' is.
en de monsters een ander symbool.
Maar nu zou ik graag weten hoe games online werken?
dus hoe 2 of meerdere mensen tegen elkaar kunnen spelen.
wat ik al 'bijna' zeker weet is dat ze een database gebruiken waar de level en skills enzo zijn in opgeslagen.
Dus ik dacht als je 2 mensen tegen elkaar wilt laten spelen, moet ook hun leven opgeslagen worden in een database, want als ze tegen elkaar spelen moet je het leven van de ander kunnen zien.
Word dit ook zo gedaan? want volgens mij gaat de database snel overloaded zijn als er 10 mensen de heletijd hun gegevens uploaden.
en weet iemand nog links over netwerk games maken?
en wat word opgeslagen op de pc van de speler en wat in de database?
--Bedankt
Ik heb dus een msdos game gemaakt, waar je character een '@' is.
en de monsters een ander symbool.
Maar nu zou ik graag weten hoe games online werken?
dus hoe 2 of meerdere mensen tegen elkaar kunnen spelen.
wat ik al 'bijna' zeker weet is dat ze een database gebruiken waar de level en skills enzo zijn in opgeslagen.
Dus ik dacht als je 2 mensen tegen elkaar wilt laten spelen, moet ook hun leven opgeslagen worden in een database, want als ze tegen elkaar spelen moet je het leven van de ander kunnen zien.
Word dit ook zo gedaan? want volgens mij gaat de database snel overloaded zijn als er 10 mensen de heletijd hun gegevens uploaden.
en weet iemand nog links over netwerk games maken?
en wat word opgeslagen op de pc van de speler en wat in de database?
--Bedankt