Online gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MayNiak666

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Ik kom nu nog via ISDN op het internet, maar overweeg om ADSL te nemen. Wie kan mij vertellen wat een minimaal vereiste bandbreedte is om fatsoenlijk on-line een game te spelen? Ik denk aan spelletjes als NFS Underground en Delta Force Land Warrior... En ou niet zeggen dat ik het snelste van het snelste moet nemen, want ik snap ook wel dat dat het beste is, maar het moet kosten-technisch ook een beetje leuk blijven...

ik zou toch wel gauw denken aan iets als 1500 down en 400/500 up of iets dergelijks

Mm, ik had hier eerst ook een topic over, maar die is weg gehaald :confused:

Maarja, om online te gamen heb je echt geen 1500 down nodig hoor.

Aan 768 down en 320 up heb je al genoeg.

Alleen bij Delta Force Land Warrior is het geen doen. Dat spel is er gewoon niet op gemaakt om online te spelen. Ik speelde dat spel eerst ook, toen had ik er geen erg in hoe langzaam dat eigenlijk ging, maar toen ik wat nieuwe spellen ging spelen die beter waren geoptimaliseerd voor het onlinen, merkte ik pas dat DFLW eigenlijk niets was om multiplayer te spelen.

Met bijv. Medal of Honor allied assault zit ik met 768 down en 128 up op een ping van 50 ms en ik heb bijna nooit LAG...

Je zult iig wel een erg verschil merken met ADSL (omdat je nu het slome ISDN hebt)

Groet,
Timothy

Mwah.... ik heb zelf 1100/450 of zoiets, en daar haperden de games ook nog wel eens (af en toe zelfs veel LAG!) Dus misschien dat 1100/400 iets voor je is... maar 700 down lijkt mij te weinig!

Ligt er tuurlijk ook aan welke games je online speelt.

Mja, vaak met de nieuwste patches/updates gaat het al veel beter!

Ten eerste bedankt voor de snelle reacties! :thumb:

Ik heb wel eens gehoord dat systeemsamenstelling ook nogal van invloed kan zijn. Ik heb een AMD XP2500+, 512 MB intern, 40 GB HDD en ATI Radeon 9600XT (128MB) op een NForce2 Mobo. Landwarrior heb ik ook wel eens on-line gespeeld via dubbel-ISDN, en dat ging wel aardig. Werd natuurlijk van alle kanten overhoop geschoten, maar ik had nou niet het idee dat dat alleen maar aan de (trage) verbinding met het internet lag, ik ben ook gewoon nog niet goed genoeg :o Dus jullie denken dat ik met een 1024 down wel redelijk uit de voeten kan?

Jep, maar je PC is ook niet een van de snelsten. Oke, ook niet een van de traagsten, maar je kunt hier niet de nieuwste games op spelen. Games zoals Landwarrior zouden wel moeten lukken :)

Volgens mij neem jij het wel erg ruim hoor Hansie.

Ik speel Medal of Honor Allied Assault op bijna de volle kwaliteit en op een resolutie van 1024 x 768 op een P 3 100 MHZ met 384 geheugen en een Gf 4 MX 440'etje. Hier speelt het perfect op. Heel soms een beetje Lag, maar dat is minimaal. En dan komt er ook nog bij dat ik maar een 768 x 128 verbinding heb... (Niet dat MOH zon heel nieuw spel is hoor, maar toch Mayniak heeft al een stuk snellere pc)

Dus wat jij zegt lijkt me iets te veeleisend om te gamen. Of je moet natuurlijk al een Die-hard gamer zijn, dan wordt het een andere zaak.

Iig 1024 x 320 (DL / UP) is voor de 'normale' gamer genoeg!

Groet,
Timothy

Ik moet zeggen dat ook de nieuwste games prima draaien hoor.

Kheb zelf een vergelijkbare pc (zie systeem) en ik speel me helemaal lens aan DTM2, en vroegen ut2004 dat draaide perfect.

Ik heb ook geen problemen mat lag ed en ik heb een 512/256 verbinding. Lekker goedkoop, en als je niet die-hard aan het downloaden bent/wilt is het een prima verbinding.

Ik bedoel je moet wat meer geduld hebben als je gaat verdiepen in nieuwsgroepen ed maar ook dat gaat nog wel ok

Jep, maar je PC is ook niet een van de snelsten.
Dat geloof ik graag, maar zoals je misschien uit mijn vraag kunt begrijpen, ben ik niet van plan 3 maandsalarissen per jaar uite te geven aan een computer c.q. de internetverbing. Ik heb deze computer nog maar pas, ik had eerst een AMD K-6 350, dus voor mij is'tie rete-snel....

Wel ja hans, anders neem je meteen 20 mbit up, 10 mbit down man :confused:

Ik heb prachtig kunnen gamen (mohaa, ET) met 512 kbit down. Op 'n GeForce 2 mx 400 en de pings waren prachtig.

Maar als je lag hebt hoeft dat niet altijd aan jou te liggen. Kan ook aan de server ;)

hmm 20mbit up 10 down.. bestaat dat? Zou ik wel willen hebben :p

bedoel je niet 20 down 10 up?
:D

Wat 20 down 10 up ;)

bit, byte etc. Ik probeer aan tegeven dat wat jij zegt niet helemaal klopt :rolleyes: Met 512 kbit down en 256 up trek je het makkelijk

Oke,

jij je zin.

kniel.gif
:p

Nogmaals, iedereen bedankt voor de input. Ik heb nu wel zo ongeveer een idee waar ik mee uit de voeten kan. Misschien tot binnenkort op het net...:thumb:

en natuurlijk branden we van nieuwschierigheid over wat het gaat worden natuurlijk

Oh ja, nog een laatste vraag. Ik zie bij het aanbod van de diverse abonnementen (ik kan alleen via KPN netwerk) nogal eens een datalimiet staan, maar volgens mij genereert het online gamen nogal wat dataverkeer. Heeft iemand daar nog een bepaalde visie op?

Ik heb zelf (nog) 5 GB datalimiet en daar kom ik heeel krap mee rond, als ik weinig download etc. maar morgen of overmorgen is dat 100 :D

waaruit heb je de keuze? En wat doe je nog meer behalve online gamen?

Ik heb XS4ALL Basic. Dat heeft FUP. Dat betekent Fair Use Policy. Ze willen daarmee zeggen dat je zoveel mag genereren als je wilt, maar toch weer net niet :D. Je mag niet onnodig gaan downloaden enzo. Maar ik download tegenwoordig (sinds 'n maandje of 6) gemiddeld 30 tot 40 GB per maand en ik heb ze nog niet horen zeuren :D

Nou, nu doe uiteraard nog niet zoveel, omdat het me te duur is om, bijvoorbeeld via kazaa o.i.d., veel of grote bestanden te downloaden.Maar ik kan me zo voorstellen dat dat ook zomaar gebeuren kan...Chatten doe ik niet. Kortom een beetje surfen, mailen, gamen, en incidenteel downloaden... (denk ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan