online.nl mail op tablet foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinmack

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo'
Ik heb een tablet en mn mail gaat via online maar als ik die wil koppelen komt er een fout melding.... ik heb de server van uitgaande mail ook veranderd naar 25 maar dan doet hij het nog niet... kan iemand me verder helpen? Alvast bedankt martin

Dank voor uw berichtje. Ja ik zou wel graag willen sturen vanaf mn online.nl mail want als mn outmail gmail word, en ze gaan replyen dan komt de mail niet bij mn online.nl binnen maar bij mn gmail....
Ik kan het hele programma niet starten omdat ik niet verder kom met de configuratie.
Dus is er een mogelijkheid om het tog voor elkaar te krijgen en in en out via de tablet.
Deze foutmeldijg krijg ik -kan geen verbinding met de server maken-
Groeten

Wanneer je je uitgaande server veranderd naar gmail en mensen sturen je een reply komt het gewoon binnen op het emailadres van waar het is verstuurd. Het gaat niet automatisch naar je gmail-adres. Zo werkt het namelijk niet...

Voor je inkomende server gebruik je pop.online.nl en voor de uitgaande gebruik je smtp.gmail.com . Het voordeel daarvan is dat je ten aller tijde mail kunt versturen, waar je ook bent. Zit je bij vrienden die bijv KPN hebben en je zit op hun wifi-netwerk ben je niet afhankelijk van hun (POP3)instellingen.

Zet je wifi aan, maak contact met je netwerk, start je mailprogramma op je tablet op en vul de gegevens in. Het moet lukken want het werkt bij mij namelijk ook...

Inkomend is online.nl uitgaand is gmail. Maar als ik een mail verstuur naar iemand, wat ziet diegene dan? Van welk e-mail adres is het verstuurd?

Groeten,
Martin

De ontvanger ziet het online adres. Dat het via de server van gmail is verstuurd doet niet ter zake.

Stel; je buurman heeft KPN en jij niet. Dan heb je ook geen kpn mailadres. Zit je nu op het netwerk van je buur en je verstuurd een mail vanaf jouw online adres, dan kan de ontvanger nooit replyen naar een kpn mailadres want die heb je niet.

Dus; de ontvanger ziet jouw online mailadres, los van welke smtp-server gebruikt is.

Hallo,

Ik ben een het knutselen geweest. Ik heb het eerst geprobeerd in het standaard mail programma wat een beetje lijkt op outlook.
Maar inkomend werkt wel, en als ik een mail wil versturen zet hij hem in "postvak uit". Ik druk dan vele malen op "alle berichten verzenden" maar dan verzend hij ze niet.

Wat gaat er mis?

Groeten,
Martin

Nu het ik een programma en dat heet aquamail en daar kom ik er ook in, en kan ik ook mails versturen, maar als ik op reply klik verstuurd hij hem naar gmail.....

Wat bedoel je met "verstuurd hij hem naar gmail"? Je bedoeld dat hij je mail verstuurt via de Gmail-smtp-server? Als jij dat zo hebt ingesteld klopt dat. Zie de voordelen hierboven...

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan