Online Notes (Nooit meer iets vergeten!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

smiba

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2011
Ik heb een programma gemaakt geschreven in Visual Basic(/ VB.net) (Visual Basic Express 2008)

Het inloggen en het opslaan (En die dingen) is gemaakt in PHP

De Bedoeling:

Je komt op je werk en denk Oh nee! wie moest ik nou ook al weer bellen?
Oh ja! ik log even in op mijn Online Notes account
En tada! het nummer dat je had opgeschreven in Online Notes is er weer!

Wat wil ik dat jullie testen?

Nou... eigenlijk alles wat je normaal zou doen

Downloaden:
ON1.GIF
ON2.GIF
(De Plaatjes zijn nog van 1.0! Dus je kan meer dan dat hier staat)
Download
Version 1.2.0

Nieuw in 1.2:
- Je Password wordt al in md5 verzonden!

Komt in 1.2.1:
- De Mogelijkheid om iets te laten zien zoals "Er is nu onderhoud we zijn terug om 16:00"

Greetz

Smiba

Laatst bewerkt:
Leuk idee, alleen bij een nieuw account aanmaken loopt alles vast en sluit het af. Windows 7.

Weet je zeker dat je een goede / werkende internet verbinding hebt?

Hmm... Dat is dan vreemd. Hier werkt het gewoon en bij andere mensen die ik ken ook...

probeer nog eens? misschien had de server problemen?

Anders misschien je firewall?

Greetz

Smiba

Dat zou zover ik weet helaas moeten omdat mijn programma iets moet verzenden aan mijn server..

Later als ie echt heel bekent en veel gebruikt wordt gaat hij natuurlijk via een speciaal domein + SSL

Of weet je nog iets anders? Zodat het zonder kan?

En er is ook een nieuwe versie (1.1)

Dat ken ik wel maar ik zit er nog mee dat mijn password word opgeslagen in de code

en ja ik weet iets om de code te zien ;)

Oh! Tnx! Dus even mysql er in zetten (Is wel eer even werk ;)) En dan klaar! Ik meld het weer even hier als het klaar is of ik tegen iets aanloop

Erg bedankt!

EDIT: Wacht.. Dan kan je toch via WireShark die verbinding zien en dus ook mijn password?

Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk ook een optie ;)

Ik probeer nog eerst even proberen dat je password al in md5 codering verzonden wordt
Want dat is toch een van de niet veilige dingen?

Of bedoelde je dat niet?

Geen idee op zich verandert er niet veel als je het al als md5 verstuurd maar ja het zal nooit verkeert zijn:rolleyes:

EDIT: Waarom zit er eigenlijk een limiet op van 1500? en heb je dat ook in de php code toegepast?

Laatst bewerkt:
Het verbeterde idee is dus dat het ook niet af te luisteren is

En het limiet is omdat ik niet zeker wist dat de maximale url lengte is (Weet jij dat?)

Hoe bedoel je dit?
Als je op een onbeveiligd netwerk zit (Dus geen password) kan het afgeluisterd worden op welke pagina's je zit (Dus je password is te zien)
Als je op een openbaar (beveiligd of niet) netwerk zit kan je via wireshark zien wat de mensen voor pagina's bezoeken (Soms kan je zelfs hun e-mail afluisteren!)
Als mijn site gehackt word ofzo.. en dan gaan ze een log activeren Dan is je password ook te zien!
Dus? Wel veel beter :thumb:

Geen idee ∞?

Nee ik weet bijna zeker dat het een limiet heeft... weet alleen nog niet hoelang

EDIT: Mijn server kan rond de 6,000 tekens als url lengte aan

Laatst bewerkt:
Ik probeer nog eerst even proberen dat je password al in md5 codering verzonden wordt

Je bedoeld niet zo iets toch?
Code:
http://www.bartsmienk.nl/loginSD.php?username=123&password=202cb962ac59075b964b07152d234b70   <--- md5

(De Plaatjes zijn nog van 1.1! Dus je kan meer dan dat hier staat)

Bedoel je niet 1.0?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan