Online samenwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertvGinkel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2012
Ik ben werkzaam bij een klein bedrijf waar bijna alleen in projectvorm gewerkt wordt. Ik ben nu opzoek naar diensten waarbij je gemakkelijk bestanden en informatie kunt delen op een veilige manier. Is er iemand die ervaring heeft met professionele programma's/diensten die hier geschikt voor zijn?

Groetjes, Bert

Kunnen we kort over zijn. Beveiliging, en dan met name de privacy, is zonder uitzondering bij deze diensten niet in orde. Dit komt omdat ook totaal onduidelijk is wie bij je informatie kan. Onlangs nog was megaupload in het nieuws. Dit is een dienst waar ook legale bedrijven hun bestanden hadden gedeeld. Die hebben nu dus wel degelijk behoorlijke schade opgelopen.

Advies is dan ook om je risico's goed af te wegen. Mijn persoonlijk uitgangspunt is dat dit soort diensten leuk zijn voor bijv. de sportvereniging, maar voor serieuze zakelijke data nog veel te onvolwassen zijn.

Yammer is wel online maar moet door de beheerder zelf geïnstalleerd worden in de eigen web-ruimte.
Daarna kunnen anderen gemachtigd worden tot deelname.

Daar komt dus geen vreemde of derde partij aan.

Kun je dat toelichten. Heb zelf namelijk een tijd de free versie geprobeerd, en daar hoefde toch echt niks voor geïnstalleerd te worden. Ging gewoon via de cloud.

Ja, je hebt gelijk,
sorry,
was even in de war met iets anders (Elgg)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan