online schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

STIN0

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Hallo,

ik hoor steeds vaker dat men bestanden, bv foto's, online opslaat.

weet iemand toevallig een dienst die gratis schijfruimte ter beschikking stelt?

alvast bedankt!

De praktische kant van het verhaal is dat ik recent op vakantie ben geweest met een vriend. Nu heb ik ingeveer 10 MB foto's. Het handigst is natuurlijk als ik die ergens op het web in een directory kan zetten zodat ik hem alleen maar de link hoef te mailen.

Inderdaad gmail.
Je kan er echter alleen bestanden opslaan met een maximum grootte van 10 Mb.
Bij gawab kunnen dat bestanden zijn tot 500 Mb.
Wat je ook hebt bij beide mogelijkheden, dat je de bestanden als bijlage in een mail moet opslaan.
De links zal ik hier niet zetten omdat ik niet zeker ben als die hier mogen staan. Het is ten slotte reclame hé.
Voor gmail moet je wel door iemand anders uitgenodigd worden om er een te kunnen aanmaken.
Voor wat jij wilt heb je echter webspace nodig. Kijk eens in je informatie van je provider als je webspace hebt binnen je internet-abonnement.

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
Jeroen bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad een gmail account. Asl ik je dus goed begrijp moet ik gewoon een email opstellen en de plaatjes als bijlage versturen. Dan verstuurt ie toch gewoon al die bestanden?

Het is dus niet zo dat er een service is waarbij je registreert en evrvolgens gerbuik kunt maken van schijfruimte, behalve bij je provider?

Inderdaad, stino, dat is zo.
In het begin van gmail kon je die ruimte als gewoon opslagapparaat gebruiken, maar dat hebben ze snel veranderd.

LS,
Inderdaad kan je nog steeds met het progje: GmailDrive1-09_NLD.exe , schijfruimte aanmaken op Gmail en kan je daar 2,6 GB opslaan.
Je krijgt dan onder deze Computer een extra schijf te staan en daar kun je zo bestanden naar toe slepen.
Alleen zorgen dat de bestands namen niet te lang zijn want dan accepteerd Gmail dat niet.
Vrggr.B.Kat

Laatst bewerkt:
Dat wist ik ook niet.
Dacht dat da gedaan was met gmaildrive.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan