Online Shop, maar wat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SKVR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SKVR

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Beste Helpmij leden,

een vriend van mij heeft een website gemaakt, deze heeft hij bij KvK geregistreerd en wilt een Online Shop op de site plaatsen.

Het is een profielensite waar leden hun profiel kunnen bewerken met codes, muziek kunnen toevoegen, kunnen discussieren over verschillende onderwerpen, gedichten kunnen plaatsen en promoten op de startpagina van de site enz. enz.

nu vroegen wij ons af WAT hij in de shop kan zetten om te verkopen.

Weten jullie misschien wat?

Ik hoor het graag van jullie.

M.V.G,

SKVR

Zoiets is niet simpel even te vertellen. Voor dit soort dingen geldt meestal dat je een marktonderzoek doet waarbij je vaststeld wat je doelgroep is en hoe je deze het beste kan bereiken.
Meest logisch is wel dat het producten zijn die bij het thema van de site passen, naar mijn mening.

Bedenk wel dat de verkoop ook inkoop en dergelijk met zich mee brengt, begin er alleen aan als je zeker weet dat je klanten zult krijgen of als je je een misstap wel kan hebben.

Een groot percentage van nieuwe ondernemingen is binnen 5 jaar verdwenen dan wel failliet wegens het niet goed te werk gaan.

De kamer van koophandel heeft hierover een heleboel informatie.

P.S. ik schijf dit op deze manier omdat me niet helemal duidelijk is of het gaat om dingen "voor de lol" te verkopen of dat het hier gaat om een serieuze onderneming.

@ Lita112

Het is geen commercieel website, het is puur voor leden die zich registreren op de site die dus op de site bezig kunnen zijn en iets kopen via de shop.

ik had in gedachte dingen zoals kant en klare codes (voor de profielen) .. en dingen zoals t-shirts met X tekst erop, trial software maar dat is weer zonde voor de geld van de leden want dan kopen ze iets en dan hebben ze trial versie.... maar voor de rest weten wij echt niet wat voor soort dingen wij in de shop moeten verkopen.

* X = tekst die de lid wilt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan