Online spel loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bzoeker

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
8
Hallo iedereen,

Ten eerste bedankt voor het aandacht geven van mijn probleem. Onlangs heb ik een spelletje gedownload die "Perfect World International" heet, wat ik erg leuk vind om te spelen. Helaas, als ik het spel ongeveer 20 tot 40 min speel, bevriest mijn computer en is de enige uitweg de restart knop. Spellen zoals World of Warcraft en andere online spelletjes, werken wel. Ik dacht eerst dat het aan mijn netwerkkaart lag, dus ik had die vervangen, maar dat werkte dus ook niet. Nou vraag ik aan jullie; Hoe komt het dat nou net dit ene spel het niet werkt en na enkele minuten mijn computer laat bevriezen? Ik heb het spel al ongeveer 3 tot 4 keer over nieuw erop gezet, steeds op een andere schijf enz., maar dat werkte ook niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Bij voorbaat dank,

-Bzoeker
 
Update: Nee, mijn fout, hij bevriest echt bij ALLE online spelletjes die ik heb. World of Warcraft en spelletjes via Steam (online), lopen ook na een tijdje vast.

Kan iemand mij helpen?

Dankje,
-Bzoeker
 
Dat is normaal, maar doe je temps is meten na een half uurtje gamen. Dan weet je hoe warm ze echt zijn tijdens het gamen.
 
Okay, heb nu een paar keer getest, de temperaturen stijgen ongeveer met 3 á 4 graden bij het gamen. De GPU stijgt maar met 1-2 graden. Temp1 en 3 stijgen zelfs tot de 40 soms (Dus +12 graden :shocked:).

Zou het dus eventueel aan de koeler liggen? :confused:

Bedankt voor het helpen tot nu toe, in ieder geval!
-Cheeruz, Bzoeker

P.S. Hij loopt nog steeds vast na 20-40 minuten
 
Laatst bewerkt:
Als ik naar mijn andere computer kijk, waar het spel wel op draait, zie ik dat langs core en GPU allebei een vlammetje staan (Met SpeedFan). Bij mijn computer waar het spel steeds vastloopt, zie ik steeds een blauw pijltje naar beneden bij core en GPU, en zie ik dat het temperatuur VEEL lager is dan bij de comp waar het wel werkt (ongeveer een verschil van 12-14 celsius).

Helpt dit?
 
De temps zijn heel normaal, mijn videokaart bereikt 65 graden bij gamen. Het is dus een ander probleem, softwarematisch. Maak voor de zekerheid even de koelers schoon met een wattenstaafje, of desnoods met de stofzuiger.
 
http://img5.imageshack.us/img5/3628/speedfanj.png
Dit is wat ik zie wanneer ik een online spel speel (Perfect World International) op de computer waar het wel allemaal goed draait.
Bij mijn computer waar het steeds vast loopt is het verschil in alles lager.
Bij Core en GPU staan dus geen vlammetje en zitten rond de 40 Celsius, Temp3 staat niet dik in de min enz., Misschien kan ik later daar ook een screenshot van posten.

-Bedankt voor het helpen!
-Bzoeker
 
Hey Paranoid,

Bedankt voor het helpen! Erg erg bedankt!
Hier zijn de resultaten:

Normale Temperatuur......|........Temperatuur bij gamen

CPU = 2700 MHz.....................2700 MHz
CPU = 25 graden......................42 Graden
Core #1 = 32 graden.................41 Graden
Core #2 = 27 Graden................38 Graden
CPU Voltage = 1.36 V.............1.34 V
Core #1 Load = 11%................60%
Core #2 Load = 3%..................44%
GFX Temp = 35 Graden.............37 Graden

Tussen deze resultaten zitten 5 minuten gameplay tijd
Na deze 5 minuten liep hij alweer vast (bevriesde die) en moest ik weer resetten

Hopelijk helpt dit

-Bzoeker
 
Laatst bewerkt:
Het is een softwarematisch probleem, heb je de laatste drivers van je videokaart geinstalleerd?
 
Heel erg bedankt!
Dat was hem!

De drivers moesten inderdaad geupdate worden, ik heb er nu geen last meer van :)
Dankuwel!

Groetjes,
-Bzoeker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan