online spyware scanner

• Onderwerp starter Onderwerp starter vaat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wist het in ieder geval niet.
We zullen em eens proberen.
Bedankt voor de tip!

Aanpassing:
Ik ben er geweest maar hij is verrekte snel klaar.
Kan het me niet voorstellen dat dit goed is als AdAware en Spybot er zo lang over doen.

Laatst bewerkt:
Bij zo'n klunsig in elkaar gezette site krijg ik direct argwaan...

Ik hou het nog even bij Spybot, het zier er niet erg vertrouwd uit.

Na bovengenoemde scan heb ik Spybot en AdAware gedraaid.
Spybot vond 1 tracing file/cookie bfast.txt
AdAware vond er 2. bfast.txt en spylog.txt

Goed is die scanner dus niet.

vaat,

Bedankt voor de site.

Het vreemde alleen is dit: hij scand en na het scannen zegt hij "done" en vervolgens zien je niet meer. Met andere woorden hij zegt niet of hij iets gevonden heeft of niet.
Hebben jullie dat ook of zien jullie wel de uitslag ?

Geplaatst door Tiborv
Bij zo'n klunsig in elkaar gezette site krijg ik direct argwaan...

spywareinfo is een goede site, waar kleinkramer toch ook vaak rondhangt op het forum. Waarschijnlijk meer dan hier de laatste tijd :) Denk dat het wel goed is hoor. Overigens is de scanner net ontwikkelt, dus zal wel iets van kinderziektes hebben.

Maar het blijft een goede tool denk ik.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos
vaat,

Bedankt voor de site.

Het vreemde alleen is dit: hij scand en na het scannen zegt hij "done" en vervolgens zien je niet meer. Met andere woorden hij zegt niet of hij iets gevonden heeft of niet.
Hebben jullie dat ook of zien jullie wel de uitslag ?

dan ben je schoon. ALs je wel spyware heeft geeft hij dat aan tijdens het scanproces.

Maar zal eens even een bericht posten op het spywareforum. Laat jullie wel weten wat daaruit komt.

heb al wat gevonden: hij scant op de volgende spyware progies nu:

http://www.spywareinfo.com/scanner.php

This list of targets was updated on December 28, 2002.

Ga dit wel even tot op de bodem uitzoeken. Jullie horen er meer over. Word vervolgd .............

hoi,

bij mij vond ie ezula, en heeft dat blijkbaar mooi verwijderd.
Werkt dus wel degelijk.

greetz

jean

Heb hem ook laten lopen, hij zei done, dus vondt niets, spybot laten lopen en die vondt er nog 6 dus...

Groetjes

Qua definities loopt de onlinescanner nog ver achter.

Hou het wel op spybot

Lijkt me idd beter om een antispyware-progje zelf op je pc te draaien, AdAware en Spybot hebben allebei regelmatig updates. Ik zag deze scan-optie ook al eerder en had er al gelijk iets tegen omdat je ActiveX aan moet hebben staan. Mogelijk dat ze de boel updaten/verbeteren want een spyware-scan is tegenwoordig net zo belangrijk als een virus-scan.

Als je nagaat dat ze pas begin dit jaar begonnen zijn met het ontwikkelen van deze optie, is het best een goede scanner. Maar voor iemand die regelmatig met AdAware of Spybot scant is het een overbodige luxe.

Groetjes,

Pieter

de online scan gebruikt de zelfde database als x-cleaner. En is dus net zo up-to-date. incomplete lijst van spyware programma's die door het programma worden gechecked zijn http://www.x-cleaner.com/help.shtml#spylist

Aangezien de online scanner dezelfde scanner engine gebruikt als die van x-cleaner is het zo snel.

De lijst van spywareprogies die ik eerder poste was meer als paginavulling bedoeld. Het bevat dus niet alle spywareprogramma's die door het programma gedetecteerd worden.

Met de online scanner checken op spyware is dus gelijk aan het scanner met de freeware x-cleaner scanner.

((xscan.php uses x-cleaner's scanning engine, which is extremely fast. scanner.php uses a javascript called from doxdesk.com and includes a lot advertising parasites which may or may not be x-cleaner targets.
The one at scanner.php is just a javascript check that can detect what is listed at http://doxdesk.com/parasite/. It can't remove anything.

The one at xscan.php is activex and can remove anything it detects, using the same scanner as in the free version of X-Cleaner. )

Het lijkt mij het beste dat je de scanner gebruikt als second opion of voor debugging doelen op deze site. De ontwikkelaar is vaak op spyware forums en de lijst van gedetecteerde spyware progies word wel up-to-date gehouden.

gebruik dus ook zeker spybot, omdat die er wel degelijk dingen uit kan halen die die online scanner er niet uithaalt.

extra thread over het programma (ontwikkelaar = X-Cleaner):

http://www.spywareinfo.com/yabbse/index.php?board=2;action=display;threadid=3861;start=0

Laatst bewerkt:
Geplaatst door khk464
Heb hem ook laten lopen, hij zei done, dus vondt niets, spybot laten lopen en die vondt er nog 6 dus...

Groetjes

welke ? Zeker tracking cookies ?

Laatst bewerkt:
oh ja en de scanner is aangepast sinds dat ik hem heb gepost.

Mooi, dan neem ik em op. Hij is tenslotte lekker snel als je tussendoor even de boel wilt controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan