Online tool vragenlijst / quiz voor studenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rivanlo

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Ik ben docent en opzoek naar een online platform waar ik studenten in kan laten werken. Ik wil hierin theoretische tekst, afbeeldingen, video`s en vragen kunnen toevoegen (soort digitaliseren van lesstof). Studenten moeten op elk moment hieraan kunnen werken. Het moet mogelijk zijn dat ik als docent de vragen per student in kan zien. Ik heb al gezocht naar verschillende quizzen, maar die zijn veelal op tijd en kunnen niet zelf gestart worden.

Groet,
Rivanlo

Het Quizgedeelte in je vraag, althans de relevantie daarvan met de rest van je vraag, ontgaat mij een klein beetje. Kun je hier niets mee?

Als je docent bent op een school/hogeschool/opleidingsinstituut/whatever,
dan lijkt het mij dat je werkgever dat soort tooling in huis hoort te hebben.

Als je niet kunt terugvallen op een dergelijke organisatie, zou je eens naar Moodle kunnen kijken,
Dat is opensource en gratis e-learning software. Dat geeft ook de mogelijkheid om een "quiz" in te bouwen.

De vraagstelling vindt ik ook een beetje onduidelijk, maar misschien is http://www.socrative.com/ iets voor jou? Ik heb dit vaak gebruikt zien worden in het onderwijs. Je kunt hier een quiz aanmaken, je studenten in laten loggen op een bepaald webadres en ze kunnen dan individueel de vragen invullen. Zo kan je ook een overzicht zien van wie welk antwoord heeft gegeven. Ik hoop dat dit je op weg helpt..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan