online webcam lukt niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaky Legend

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Berichten
1.407
Hallo Helpmij-ers,

Ik wilde 's een keer via de webcam op een site te zien zijn.. dus ik had de software gedownload van www.myowncam.nl toen me ff aangemeld.. en ik kon inloggen op de site.. nu wil ik dus ook inloggen met dat programmatje (anders ziet nog niemand me online..) maar dat lukt niet.. :confused:

Reden daarvoor is de foutmelding (zie screenshot hieronder)..

Dus ik van alles geprobeerd.. ook o.a. via deze pagina..
http://www.myowncam.nl/router/indexnl.htm
maar daar begrijp ik niet alles van want ik heb een andere router (SiteCom xDSL/Cable Broadband Router) en kan dus ook lang niet alles vinden (ben niet zo'n netwerkexpert)

Ook de antivirus (McAfee) heb ik al uitgeschakeld..

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?? :confused:

Bij voorbaat dank,
Jordy
 

Bijlagen

  • error.jpg
    error.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 33
Die melding geeft dus aan dat je een firewal hebt die aan staat.
Waarschijnlijk staat er ergens wel welke poort er open moet staan voor de webcam.
 
Geplaatst door puppie
Die melding geeft dus aan dat je een firewal hebt die aan staat.
Waarschijnlijk staat er ergens wel welke poort er open moet staan voor de webcam.

bedank voor je reactie :thumb:
maar ehh... misschien een beetje domme vraag maar hoe of waar kan ik die poort dan openzetten??
 
Domme vragen bestaan niet.
Die poort zal in jou router/modem opengezet moeten worden.
Weet je al welke poort er open moet.
Anders even handleiding lezen.
Niet alle poorten van jou router openzetten hoor.
 
ik heb 's even bij de opties gekeken en de streaming-poort is 2156.. dus ik denk dat deze dan moet worden opengezet.. nu moet ik nog weten hoe ik dat doe..;)
 
In je router zit ergens een optie NAT protocollen of NAT instellingen, daarin zul je vast wel een manier gaan vinden om poorten te open en sluiten.
 
Nou er zal in de router vast een menu zitten, ergens onder advanced settings ofzo, je zult even moeten zoeken door de menus totdat je die optie tegenkomt.
 
is er ook nog een ander benaming voor die NAT??
ik heb namelijk alles in 't menu van de router doorgebladerd.. en ben nergens iets tegengekomen.. :(
 
Het zou ook nog NAPT kunnen heten bij jouw, (Network Adress & Port Translation) dit is de hele benaming.
Mischien dat je nu wel iets vindt?
 
enige waar ik NAT of NAPT ben tegengekomen is bij de betekenis van de afkortingen.. verder nergens.. :confused:
*begin neiging te krijgen andere router te halen..*
 
Het onderstaande komt uit een handleiding van een sitecom router.

Nu u de poorten weet, moet u de router vertellen dat elke aanvraag die vanaf internet op deze poort komt door gestuurd moet worden naar de PC op uw netwerk welke de applicatie gebruikt. Dat doet u dmv de Virtual Server optie in de router:

U gaat naar het routermenu (in de browser 192.168.0.1)
Klik rechtsboven op advanced.
Klik Virtual servers.
Vink 'enable' aan in het properties vak.
Vul een naam in in het veld ernaast (bv GAME)
Selecteer bij PCserver de PC uit uw netwerk waarop u het spel host.
Kies bij protocol TCP/UDB
Vul bij zowel Internal Port no. als External Port no. het gevonden poortnummer in
Klik 'add as new server'.
Gebruikt de applicatie MEERDERE poorten, moet u bovenstaande stappen voor elke afzonderlijke poort herhalen
 
Ook dit heeft geen succes..:confused:
Als dit alles ervoor zou moeten zorgen dat t werkt.. en t werkt alsnog niet.. kan t dan niet zo zijn dat t programma meerdere poorten gebruikt (maar dat dit niet staat aangegeven)??

Dus is er ook een manier om te achterhalen welke poorten een programma gebruikt??
 
Dit zijn de msn poorten.

389 : TCP MSN NetMeeting
522 : TCP MSN NetMeeting
1024 : UDP MSN NetMeeting (ports 1024 - 65535)
1503 : TCP MSN NetMeeting Whitebord and Application Sharing
1720 : TCP MSN NetMeeting
1731 : TCP MSN NetMeeting
1838 : TCP MSN Messenger (Gamevoice)
1863 : TCP/UDP MSN Messenger primary (incoming)
2300 : TCP/UDP MSN Gaming Zone DX (incoming) - ports 2300-2400
2880 : TCP MSN Gaming Zone (ports 2880-29000). Caution: all ports open will become a security problem!
3389 : TCP MSN/Microsoft RDP (Remote Desktop Protocol) for Remote Assistance
5004 : UDP MSN Messenger, ports 5004-65535. Used for AUDIO and VIDEO. Caution: securty risc! Do not open ALL these ports!
5004 : UDP MSN messenger (dynamically uses a port in this range 5004 – 65535 - requires uPNP in your NAT router and/or firewall). Used for AUDIO and VIDEO. See Microsoft website for details.
5190 : UDP MSN Messenger (incoming)
6667 : TCP MSN Gaming Zone (incoming)
6891 : TCP MSN Messenger Filetransfer (incoming) - ports 6891 - 6900, one port per file transfer
6901 : TCP/UDP MSN Messenger Voice Telephony (incoming)
28800 : TCP MSN Gaming Zone (incoming) - ports 28800 to 29000
47624 : TCP MSN Gaming Zone DX (incoming)
 
Maar ik heb de poorten nodig voor MyOwnCam.. aan die van msn etc. heb ik natuurlijk weinig aan ;)
 
Nee de Camera pzich heeft geen poorten, het programma waarme je de camera wilt gebruiken gebruit wel poorten en die worden hierboven door Puppie veteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan