online XML-cursus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gust1977

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
70
Bestaat er ergens een nederlandstalige online cursus XML?
 
Laatst bewerkt:
Wil je nu XML leren of HTML?
 
Wat is er mis met een engelse uitleg dan? De meeste programmeertalen zijn uit het engels voortgekomen. (Alhoewel XML niet echt een programmeertaal is)
 
Verstaan hoeft ook niet, zolang je het maar begrijpt :p

Bovenstaande reactie komt bij mij over dat je niet al te veel moeite wilt gaan doen. Zoals ik al zei, de meeste talen zijn in het Engels dus als je je daar niet in wilt verdiepen kun je net zo goed ophouden :(
 
Verstaan hoeft ook niet, zolang je het maar begrijpt :p(
ver·staan3 (overgankelijk werkwoord; verstond, heeft verstaan)
1 (een spreker of het gesprokene) duidelijk horen
2 (een boodschapper of de boodschap) goed begrijpen

Overigens ken ik geen enkele niet-engelse programmeertaal. Het zou een wereldwijde implementatie stevig in de weg staan :).
 
Bij verstaan denk ik toch echt aan iets aan horen... De Van Dale holt achteruit :p

Het is maar hoe je het bekijkt, in principe kun je XML geen engelse taal noemen aangezien je zelf je tags maakt.
Code:
<frituurpan>drie hamburgers</frituurpan>
<inhoud>allemaal tekst</inhoud>
zou dus juiste XML-code zijn mits het juiste DTD is gebruikt. (Je eigen wel te verstaan)
 
Jullie begrijpen mij verkeerd

Ik zoek geen nederlandstalige programmeertaal!!! Ik zoek alleen een nederlandstalige uitleg hiervoor. En het heeft niets te maken met "geen moeite willen doen".
 
Het heeft alles met moeite doen te maken. Als jij iets wilt leren en de dingen die je er over vindt zijn in het engels dan zou ik toch wel wat aan mijn engels gaan doen zodat ik hetgeen ik wilde leren kan begrijpen en toepassen.

De enige sites die ik over XML in het nederlands kan vinden gaat over de werking van XML en wat het inhoud. Niet hoe het werkt.

Wellicht ligt er in de plaatselijk bieb een boek over. Zelf heb ik ooit eens zo'n basiscursus-boek XML gekocht.
 
Ik heb nooit een taal onder de knie gekregen, dus vertel mij niet of ik moeite doe of niet.

Het gaat hier trouwens om een antwoord te krijgen op mijn vraag, en niet om rond de pot te zitten draaien.

Ik denk dat ik maar eens een vertaald boek naar het nederlands koop
 
Het gaat hier trouwens om een antwoord te krijgen op mijn vraag, en niet om rond de pot te zitten draaien.

Ik wist niet dat we aan het koken waren, in jouw ogen draaien we er om heen. In mijn ogen proberen we je duidelijk te maken dat engels een vereiste is wil je voor het web gaan programmeren. Veel van de voorbeelden die je zult tegenkomen zijn in het engels vandaar.
 
Een aardig boek voor dat doel is bijvoorbeeld "basiscursus xml" van academic service. Al staan er wel wat foutjes in...:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan