Onlogische Bluetooth knop in actiecentrum

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste lezers,

Sinds een paar maanden zie ik de Bluetooth-knop in het actiecentrum van mijn PC, terwijl er geen enkele bluetoothhardware in de computer zit.
Vaak is de knop ook plotseling weer verdwenen. En dan duikt hij weer op. Wanneer ik er op klik ga ik naar het venster Alle instellingen.
Is er misschien een manier om het actiecentrum te resetten?

actiecentrum_bluetooth.png

Groet,
Anton
 
Zou je eens een print screen van apparaatbeheer willen maken en dit in een volgend bericht meeposten?
Welk merk / type pc heb je precies?
 
Laatst bewerkt:
Je zou eens in services.msc kunnen kijken of de Bluetooth Support Service gestart is bij jou. Indien ja, erop rechtsklikken en Stoppen kiezen en daarna erop dubbelklikken en bij Opstarttype instellen dat hij Uitgeschakeld moet zijn.
Natuurlijk moet deze service weer op Handmatig gezet worden zodra je een Bluetooth adapter zou aanschaffen en plaatsen.

Tijs.
 
@gast0225: Ik heb vorig jaar zelf mijn PC gebouwd. Hierbij een aantal specs:
Moederbord: ASRock B85 Fatal!ty Killer
CPU: Intel i5-4690
RAM: 16GB Corsair 1333 Mhz
GPU: EVGA GTX 960 4GB
SSD: Sandisk Ultra 256GB
HDD: 1x WD blue 1 TB & 1x WD Green 1TB

Hierbij een afbeelding van het mijn Apparaatbeheer:
Apparaatbeheer.png

Zie je iets vreemds?

@dnties: Ik heb naar de bluetooth service gekeken. Deze was op dat moment niet gestart. Ik heb het opstarttype op Uitgeschakeld gezet en de PC opnieuw opgestart. De bluetoothknop is nu verdwenen. Kijken of het zo blijft?!
 
Inderdaad afwachten of die knop nu wegblijft (lijkt me van wel).

Tijs.
 
Gek genoeg heb ik het ook wel eens gehad, in de vorm van de Vliegtuigstand die dan aan zou staan. (Terwijl dat zeker niet zo was :rolleyes:)
 
Inderdaad afwachten of die knop nu wegblijft (lijkt me van wel).

Tijs.
Waarom 'lijkt jou dat van wel'? Er is toch niets veranderd sinds TS besloot zijn bericht te gaan typen. De situatie is niet anders als dat hij in zijn 1e bericht beschrijft. Of mis ik wat?

Anton, nee ik zie niet geks in apparaatbeheer.
 
@gast0225: Niet gezien hebt dat ik een wijziging heb laten aanbrengen? En dat de TS die heeft uitgevoerd ook?
Maar als jij het allemaal 100% in beeld hebt, dan trek ik me wel terug, hoor, net zo makkelijk. Meer tips had ik toch niet, dus ik leun wel achterover en ik zie je oplossing met interesse tegemoet. :rolleyes:

Tijs.
 
Ja, wel gezien, maar ik lees in bericht 4 dat de service niet was gestart. Enne vanwaar die 'lichtgeraaktheid' op een normale vraag. (zie wat TS schrijft over het ingeschakeld zijn en wat jij daarover aannam in bericht 3?)
 
Laatst bewerkt:
Dat is 'ie op mijn laptop ook niet, maar ik heb daar wél (werkende) bluetooth. Op basis van "mogelijke oorzaken uitsluiten" heb ik die service op Uitgeschakeld laten zetten (verwijderen kan ook).
Ik zie verder (op mijn laptop) ook niet veel wat je kunt doen m.b.t. Bluetooth, dus vandaar dat ik met die tip gekomen ben.

[Waarom leg ik dit eigenlijk uit?]

Tijs.
 
Het was nog niet bij je opgekomen dat het wel eens een standaard feature zou kunnen zijn van het aktiecentrum en dat er dus geen probleem / oorzaak hoeft te zijn?
Waarom? Om dezelfde reden als dat er in datzelfde centrum bij een desktop : "tabletmodus" staat. ;) :D
 
Nu ja, de TS meldt dat de knop er niet altijd staat, hè... En na mijn gevraagde aanpassing er ook niet stond... Blijft dus interessant of die knop nu wegblijft of niet...*drum roll*

Tijs.
 
Ja, het zou wat zijn als hij zijn monitor op schoot als tablet zou kunnen gaan gebruiken en BT verbinding met de case zou kunnen gaan maken, zonder BT in de machine te hebben. :D :D :D
 
Laatst bewerkt:
@gast0225: [Gegeven zijn schermafdruk van Apparaatbeheer] zou dat inderdaad wat zijn, ja. :D :D :D Dan zou je echt kunnen zeggen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. ;)

Tijs.
 
Nu ja, de TS meldt dat de knop er niet altijd staat, hè... En na mijn gevraagde aanpassing er ook niet stond... Blijft dus interessant of die knop nu wegblijft of niet...*drum roll*

Tijs.
Tenzij er geen probleem was, omdat het een standaard feature is en daar lijkt het, gelet op de aanwezigheid van o.a. de 'tabletmodus' in het aktiecentrum, toch wel erg sterk op en dus heeft hij nooit een 'probleem' gehad. ;)

Daarnaast zou TS er dan ook heel goed aan doen om de tablet service in services.msc uit te schakelen, dan is íe ook die onlogische knop gelijk kwijt ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan