Onmilog Error (GAME CONFIG SCRIPT)

Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Berichten
1.232
al jaren heb ik een fout maar ik negeerde die atlijd.
met error_reporting(0);
maar een keer per jaar debug ik alles wat aan config.php vast staat
en ik wil de fout wel keertje weg hebben

Notice: Undefined index: omnilog in /home/id02117/domains/crime-ware.nl/public_html/_include-config.php on line 75

lijn75 >
PHP:
if (((count($_POST) > 0 && !isset($_POST['omnilog'])) || ($_POST['omnilog'] == 1 && count($_GET) > 1)) && isset($OMNILOG)) {
 
PHP:
if (((count($_POST) > 0 && !isset($_POST['omnilog'])) || ($_POST['omnilog'] == 1 && count($_GET) > 1)) && isset($OMNILOG)) {

Als $_POST leeg is, skipt ie over de !isset check heen, en gaat ie de OR evalueren. Als $_POST leeg is, is $_POST['omnilog'] zeker weten niet gezet.

Je if statement klopt dus niet helemaal.
 
Waarom überhaupt zo ingewikkeld doen? Wat wil je precies bereiken? Als je wilt weten op $_POST[ 'omnilog' ] bestaat, kun je toch gewoon alleen:

PHP:
if ( isset ( $_POST[ 'omnilog' ] ) ) {

gebruiken...
 
omdat hij ook met $_GET werkt :thumb:

ik heb nog een vraag


Notice: Undefined index: HTTP_X_FORWARDED_FOR in /home/id02117/domains/crime-ware.nl/public_html/crime/_include-config.php on line 100


PHP:
    $forwardedFor           = ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] == "") ? $_SERVER['REMOTE_ADDR'] : $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; 
    $forwardedFor           = preg_replace('/, .+/','',$forwardedFor);
 
Die value bestaat niet altijd, vandaar dat dat soms fout gaat. Niet alle browsers sturen em altijd mee.

En als je iets in zowel $_GET als $_POST hebt, kun je ook gebruik maken van de $_REQUEST array, dat is een merge van beiden; als ie in 1 van de 2 zit, zit ie daar ook in.
 
if(((count($_POST) > 0 && (!isset($_REQUEST['omnilog'])) || (isset($_REQUEST['omnilog']) && isset($OMNILOG))))) {

opgelost
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan