Onmogelijk om te downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xpload

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Berichten
13
Hey allemaal, ik heb een vraagje:

Ik zit inmiddels al lange tijd met een probleem. Om de een of andere, voor mij onverklaarbare manier is het voor mij niet meer mogelijk om bestanden van internet te downloaden die via het standaard windows download venster binnenkomen. Ze stoppen zomaar ergens aan het begin, en soms heb ik geluk en lukt het me wel. Daarnaast heb ik dit probleem ook met streaming van filmpjes op internet, zoals YouTube. De buffer verwerkt een klein deel en stopt daar met inladen, waarna ik maar een stukje kan bekijken.

Ik kan wel gewoon downloaden met programma's als GrabIt of Limewire e.d.

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is?

Bij voorbaat dank,
Xpload :thumb:
 
Dat wordt al je veiligheidsinstellingen van IE nalopen en daarmee wat experimenteren denk ik.
 
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb m'n internet-opties er eens op nagelezen, maar kan geen merkwaardigheid ontdekken. Zeker onder het tabblad geavanceerd ziet alles er goed uit onder het kopje multimedia. Zowel voor afspelen van filmpjes, downloaden, etc.

Dus misschien moet ik nog dieper door de opties heen waar ik geen weet van heb, of moet er een andere oplossing zijn.
 
Of kort even experimenteren met het iets lager zetten van de beveiliging?
 
Heb ik ook geprobeerd :) Dat was een van de eerste dingen, maar het vreemde is dat de download wel gewoon begint, en dan zomaar ergens ophoudt, op een willekeurige plek.

Ik denk dat de oorzaak ergens dieper ligt, maar heb er geen verstand van :(
 
heb je draadloze internet?
 
Nee, ik heb geen draadloos internet. Ik heb gewoon snelle kabelverbinding. Enige nadeel is dat ik geen controlle heb over het modem, want ik woon in een studentenflatje. Maar verder doet alles met internet het gewoon, zelfs Xbox Live enzo.
Het enige probleem krijg ik met de standaard windows downloadvensters, zowel met het openen van een bestand als het opslaan ervan. En het bekijken van filmpjes op bv Youtube.
 
weet je toevallig ook wat je internet snelheid is?
 
Dat is meet de onderstaande dingen:
1) Downloadsnelheid.
2) Uploadsnelheid.
3) Connection.
4) Ping.

Dus het heeft niks te maken met de internetverbinding.
Hij bedoeld bijvoorbeeld het onderstaande.

Orange - 20MBit.

Snap je het nu? :thumb:

Hmm. oke, weet ik dat ook weer :)
 
Als ik het goed heb is dat UPC, 100Mbit

(Studentenflat, dus snelle verbinding)
 
Nee, ik vrees dat je dat niet goed hebt... Die 100Mbit is van je LAN-verbinding, dat is iets anders dan de snelheid van je internetverbinding.

Controleer je snelheid eens met www.speedtest.net
 
Nou, dat weet ik niet zo zeker. Ik ben nu dit weekend thuis, dus heb even niet de mogelijkheid met die link m'n snelheid te testen. Maar er staat me wel iets van bij dat het zo snel is, daar adverteerde de studentenflat ook mee, zo'n hoge snelheid.

Maar aan de snelheid ligt het helemaal niet. Waarom wil je dat weten? Dat heeft verder toch geen invloed op het wel of niet kunnen downloaden? Zou zelfs met een inbelverbinding prima kunnen downloaden, maar niet op m'n studentenkamer :S.
 
Nou, dat weet ik niet zo zeker. Ik ben nu dit weekend thuis, dus heb even niet de mogelijkheid met die link m'n snelheid te testen. Maar er staat me wel iets van bij dat het zo snel is, daar adverteerde de studentenflat ook mee, zo'n hoge snelheid.

Maar aan de snelheid ligt het helemaal niet. Waarom wil je dat weten? Dat heeft verder toch geen invloed op het wel of niet kunnen downloaden? Zou zelfs met een inbelverbinding prima kunnen downloaden, maar niet op m'n studentenkamer :S.

Het is volgens mij omdat je een bepaalt update bestand nodig hebt. welke weet ik zo uit mijn hoofd vol met zaagsel niet. :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan