onnodige verificatie bij download

• Onderwerp starter Onderwerp starter PW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PW

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Heye,

ik heb een vraagje over het downloaden/bekijken van een bestand van een website. Zodra ik een bestand (bijv. Word-bestand) op mijn homepage zet en men wil dit bekijken wordt er gevraagd om een wachtwoord verificatie. Dit kan dan wel gewoon geannuleerd worden en dan wordt het bestand wel gewoon geopend, maar ik zou deze onnodige vraag naar het wachtwoord graag willen vermijden.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

Gebeurt dit bij meer bestanden naast Office bestanden? Wat betreft Word, deze kan je met Word opslaan als html bestand en dan uploaden.

nee gebeurt volgens mij alleen bij Office bestanden.
Een txt bestandje wordt bijvoorbeeld gewoon geopend zonder de vraag om een wachtwoord.
Omzetten naar html bestand is een optie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo'n "fan" van ben omdat het bestand veel groter wordt en er allemaal onnodige code tussenkomt.

Dat klopt, maar de extensie *.doc is ook niet geschikt om direct op het web te zetten. Zelf maak ik de hele opbouw opnieuw bij het overzetten van doc naar html, maar dit is niet het leukste karwei dat je kan bedenken.

Office heeft wel een apart tooltje om doc om te zetten naar html met minder code dan Word doet, maar het staat dan nog steeds vol 'onzincode'.

ok, dat heb ik ook al vaak gedaan. De laatste tijd was ik dit echter zat en dacht snel klaar te zijn door gewoon het hele (*.doc) bestand online te plaatsen.

Toch ben ik het al wel tegengekomen dat ik op een andere pagina een word bestand opende en dat ik daarvoor geen wachtwoord hoefde in te vullen.

Bij het wachtwoordprobleem moet ik afhaken. Dit probleem is mij totaal onbekend.

Probleem is mij ook onbekend, maar probeer dit eens: ga in word naar tools en zoek naar unprotect document. Als er een beveiliging op stond (maar geen wachtwoord ingevoerd, dus er is eigenlijk geen wachtwoord) is die nu weg.

bedankt voor jullie antwoorden en suggesties tot zover, maar helaas nog geen oplossing.

Saviola op het Word-document stond geen wachtwoord en ik kon (in de Nederlandse versie van Word 2000) ook geen beveiliging opheffen (leeg wachtwoord veld kun je niet opheffen).

Om een voorbeeld te geven wat het probleem is, klik dan bijvoorbeeld eens op de volgende link:
www.avparthenon.nl/uitslagen_weg.htm
Kies dan de uitslag van 16-05 (halve marathon). Er zou dan zonder problemen een .rtf bestand geopend moeten worden, maar nee er wordt eerst om een onnodig wachtwoord gevraagd.

bij mij werkt het wel hoor! klik op die 16-05 (halve marathon) en kies voor doel opslaan als... ! hij word gedownload en daarna kan ik hem gewoon openen in word!

In mozilla krijg ik de vraag of ik het met word wil openen of opslaan. Internet Explorer opent het bestand direct in de browser zonder vragen.

Vaag, ik heb het nog eens geprobeerd en ik krijg toch echt het wachtwoordscherm (zie bijlage) en met mij ook andere IE gebruikers.

Bijlagen

• ww.jpg
    ww.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 27
Lijkt dan meer op een instelling in windows dan dat het iets met de webserver heeft te maken, jammer dat ik nog geen idee heb welke. Dat het bij mij wel direct werkt, zal dan wel komen door mijn minder gangbare configuratie van windows.

Lijkt op een intranet o.i.d.? :confused:

Als ik het document wil openen met IE6 krijg ik de optie om het te downloaden, daarna kan ik hem gewoon openen in word zonder wachtwoord in te hoeven voeren.

Saviola, ik heb hier thuis wel een netwerkje maar daar zal het niet aan liggen...'k heb dus geen toegang tot een intranet.

Ja downloaden en daarna openen met Word is geen probleem. Bij sommigen echter vraagt hij na het klikken op de link om een ww, maar het vage is dat je dat wachtwoordscherm gewoon weg kan klikken.

Geplaatst door PW
..maar het vage is dat je dat wachtwoordscherm gewoon weg kan klikken.

Maar dat wachtwoordscherm komt niet vanuit het bestand zelf of van word af. Misschien je netwerk instellingen eens nalopen?

ok, dat zou ik inderdaad ook kunnen doen maar welke specifieke instelling moet ik dan nakijken ?

Ik heb zelf niet het idee dat het aan een instelling ligt (vrienden van mij krijgen immers hetzelfde schermpje), maar ik wil het wel even nakijken.

Geplaatst door PW
ok, dat zou ik inderdaad ook kunnen doen maar welke specifieke instelling moet ik dan nakijken ?

Ik heb zelf niet het idee dat het aan een instelling ligt (vrienden van mij krijgen immers hetzelfde schermpje), maar ik wil het wel even nakijken.

Geen idee eigenlijk. Maar het zou handig zijn als we je OS weten (denk ik..) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan