Onoplosbare trage opstart win XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marilyn

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
598
Ik zit al sinds anderhalve maand met een schijnbaar onoplosbaar probleem met win XP.
Opstarten duurt ongeveer een half uur, daarna kan ik meestal gewoon internetten en de pc gebruiken. wel is hij soms supertraag als ik bv foto,s op de pc wil zetten of bij help en ondersteuning van mijn Dell pc wat dingen wil checken en nakijken.

De volgende dingen zijn allemaal al gedaan.
* Defragmenteren
* Foutcontrolle [ stopt wel bij stap 4 van 5 en dan moet je de stekker eruit trekken om weer te kunnen starten met windows
* Hyjack log is nagekeken , alles was goed.
* start up start alleen mijn virusscanner en de voor mij belangrijke dingen 3 stuks
* Virusscan up to date, fire wall ook.
* geen spyware of virussen.
* Allerlei claeners en programma,s geprobeerd cc cleaner dc cleaner.
* hard disk inspector geeft ook geen fouten aan
* speed up my pc heeft ook geen uitkomst gebracht
* pc uit elkaar gehaald batterij vervangen
* ide kabels losgehad en weer vast gezet
* deboel binnen in gestofzuigd.

Ik ben nu onderhand hopeloos.:rolleyes:
Heb vanmorgen wel even een foutenrapport opgezocht, misschien dat jullie er wijs uit worden.


Processor Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.70GHz
Processorsnelheid 1.65 GHz
Geheugen (RAM) 768 MB
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Besturingssysteemversie 5.1.2600

vrijdag 20 juli 2007 HDD Info Service CheckTemperature. Exception. hr = 0x80070006.

vrijdag 20 juli 2007 EvntAgnt Fout bij initialiseren van Extensieagent van SNMP-gebeurtenislogboek.
vrijdag 20 juli 2007 EvntAgnt Fout bij het verwerken van register-parameters. Extensie agent wordt beëindigd.
vrijdag 20 juli 2007 EvntAgnt Fout bij initialiseren van Extensieagent van SNMP-gebeurtenislogboek.
vrijdag 20 juli 2007 LoadPerf De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider. De waarde van BaseIndex in de registersleutel Performance is de eerste DWORD in de gegevenssectie, de waarde van LastCounter de tweede DWORD en de waarde van LastHelp de derde DWORD.
 
Je zou een herinstallatie van Windows XP kunnen doen.

Maar wat ook een optie is: Magic Speed

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar hoor er veel positieve reacties over.
 
start/uitvoeren/ c:\windows\system32\lodctr /R

dit zou de foutmelding moeten verhelpen.

//De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider//
 
Laatst bewerkt:
Nee, een foutmelding had ik niet idd;)

Bovenstaande tips gedaan maar had geen effect helaas, opstart is nog tergend traag helaas, gemiddeld een half uur voordat hij lekker loopt.

Gisteren weer de foutencontrolle geprobeerd maar weer bij stap 4 van 5 blijft hij hangen, weet niet of dat er mee te maken heeft maar vreemd is het wel.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Start eens op vanaf de XP-CD, kies voor (R)eparatie, aanmelden bij de juiste Windows-installatie (meestal 1) je admin. ww. intrommelen als je dat hebt, anders gewoon Enter.

Dan achter de prompt: chkdsk /r gevolgd door enter.


Deze schijfcontrole helemaal laten uitvoeren.

Als je hierbij een vastloper hebt zou ik m'n HDD maar testen met een tooltje van de fabrikant, want dan vrees ik voor je HDD.


Greetz,

Harry
 
Ik ga dat zeker proberen, ik had dat eigenlijk als ena laatste optie en als laatste optie een totale nieuwe instalatie. Deze windows draait nu al een aantal jaren en ondanks veelvuldig opschonen ed. is het wellicht misschien beter om de boel eens opnieuw te instaleren, maar goed dat doe je natuurlijk liever niet:confused:

Ik heb hard disk inspector en die geeft geen bijzonderheden aan met de harde schijf , maar je weet het natuurlijk nooit;)

Maar goed, ik ga vanavond of morgen eens de repair proberen:cool: bedankt alvast voor alle antwoorden en ik laat nog wat weten of het gelukt is.
 
Nou, de cdrom er in gedaan en opgestart, maar dan start hij niet via de CD op helaas:(
Zal dat in de bios ff om moeten zetten toch?

Tis met dat trage opstarten ook net of er iets zit te scannen wat telkens met horten en stoten weer verder gaat tot het klaar is en dan doet de pc het weer. Heel vreemd hoor. Zelfs zonder virusscanner doet tie dat.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Eerst de boot-volgorde in het bios aanpassen, CD-speler als eerste zetten !

Je laatste post duidt inderdaad op HDD-problemen, dus echt mijn vorige link uitvoeren !

Greetz,

Harry.
 
Bios opstart omgezet , ik stuit nu dus op het volgende probleem.
Als ik bij het gedeelte kom van admistrator wachtwoord invullen dan krijg je 3 pogingen , die hebben wij dus nooit gehad een wachtwoord dus druk ik op enter, dan zegt hij: fout wachtwoord u heeft nog 2 pogingen:confused: Tja, dat gaat dus niet. En ik kan je echt verzekeren dat wij nooit een wachtwoord ergens hebben ingevuld, ben je klaar mee:(
 
Hoi !

Tja, het spijt me, maar iemand heeft dat bij de installatie van je OS toch opgegeven !

Ook daar is wel een mouw aan te passen, maar m.i. kun je beter daadwerkelijk hulp vragen vav een vriend of kennis met verstand van PC's !

Greetz,

Harry.
 
Nou en dat heb ik nou net juist niet, vandaar dat ik hier aanbel:D
We heben de pc zo van Dell geleverd gekregen en hebben nooit een wachtwoord in hoeven voeren:confused:
 
Ha ha , dat had ik net bij de zoekfunctie al gevonden en nog wat andere tools, maar evengoed thanks, ik kan weer verder rommelen, laat het nog wel weten hoe het gegaan is



P.S heb nog een diagnostisch programma gedaan die bij de Dell pc zat, zie de bijlage voor resultaat, zaten ook een hoop fouten in zo te zien.
 

Bijlagen

  • RESULT.txt
    32,9 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Hoi !

Uit dat rapport blijkt dat geen van je IDE-apparaten gelezen kan worden !

PC wegbrengen naar een reparateur: Of HDD corrupt of controllers (=mobo).

Greetz,

Harry.
 
Ik heb inmiddels windows xp op een andere partitie geinstaleerd , heel de boel overzet vanuit de andere windows en de back up die ik had en hij draait nu weer als een zonnetje de pc.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan